۱۳۹۲ اردیبهشت ۲۲, یکشنبه

تجمع کارگران فولاد زاگرس در مقابل فرمانداری قروه









 بیش از یکصد و پنجاه کارگر شرکت پیمانکاری «خوان گل» وابسته به کارخانه ذوب آهن فولاد زاگرس به نمایندگی از 273 کارگر این كارخانه دیروز (21 اردیبهشت ماه) در اعتراض به عدم دریافت حقوق سه ماهه گذشته خود در مقابل فرمانداری قروه تجمع کردند.
به گزارش ایلنا، این کارگران که دارای سوابق كاری بین ۱۰ تا ۲۰ سال هستند نسبت به تهدید امنیت شغلی‌شان معترض بوده و مدعی هستند پیمانکار علاوه بر پرداخت نکردن سه ماه حقوق (از بهمن ماه سال 91) هیچ گونه قراردادی با آنان امضاء نمی‌کند.
یکی از کارگران این واحد تولیدی که به نمایندگی از سایر کارگران سخن می‌گفت اظهار كرد: بیش از 273 کارگر شاغل در این مجموعه تولیدی علاوه بر اینکه از بهمن ماه سال گذشته حقوقی دریافت نکرده‌اند، هیچ گونه قرار دادی نیز با كارفرمای خود ندارد.
نماینده كارگران فولاد زاگرس در تشریح جزئیات مشکلات این کارگران افزود: از سال 86 با واگذاری بخشی از فعالیت کارخانه ذوب آهن فولاد زاگرس به شرکت پیمانکاری خوان گل مشکلات کارگران افزون تر شد.
او با بیان اینکه نداشتن قرار داد کاری نگرانی این کارگران را به سبب افزایش مشکلات شغلی‌شان افزایش داده است، افزود: این کارخانه از مرداد ماه سال گذشته فعالیت تولیدی ندارد و کارگران آن فقط برای حضور و غیاب در کارخانه حضور پیدا می‌کنند.
«محمدرضا امامی، مدیر عامل شرکت پیمانکاری خوان گل  درباره بلاتکلیفی کارگران گفت: این شرکت با وجود اینکه تولید ندارد مرتبا حقوق و سایر مزایای کارگران خود را پرداخت کرده است و در این مورد نمی توان گفت کارگران بلا تکلیف هستند چرا که مرتبا بر سر کار خود حاضر هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر