۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۱, چهارشنبه

احضار و تهدید فعالین کارگری در شهر سقز









بر طبق گزارش رسیده طی دیروز و امروز (۹ و ۱۰ اردیبهشت) محمد عبدی‌پور، جمیل راست خدیو، عمر شاکری و اسماعیل نیازی از فعالین کارگری در شهر سقز بصورت تلفنی تهدید و احضار شدند.
بنا به گزارش تارنمای کمیتهٔ هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری،طی این تماس‌ها وفا قادری، کورش بخشنده و خالد حسینی از اعضای کمیتهٔ هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت بایستی خود را به ستاد خبری اداره اطلاعات سنندج معرفی کنند.
همچنین بر اساس این گزارش خالد حسینی و وفا قادری علاوه بر احضار، تلفنی تهدید شده‌اند که در مراسم اول ماه مه حضور نیابند. همچنین فردین می‌رکی دیگر عضو کمیته که دیروز به ستاد خبری احضار شده بود تا ساعت ۱۳ مورد بازجویی قرار گرفته بود و از وی خواسته شده بود که در مراسم روز کارگر شرکت نکند.
طی این تماس‌ها به این فعالین تاکید شده است که در روز ۱۱ اردیبهشت بایستی در خانه‌های خود مانده و در غیر این صورت حضور آن‌ها در بیرون از خانه به منزله شرکت در اول ماه مه تلقی شده و با آن‌ها با شدت تمام برخورد خواهد شد.
این تهدید‌ها در حالی صورت می‌گیرد که برگزاری وشرکت در مراسم‌های مستقل روز جهانی کارگر از ابتدایی‌ترین خواست‌ها و مطالبات کارگری است که باید دولت‌ها به آن احترام بگذارند. این روز متعلق به طبقه کارگر جهانی است و کارگران و پیشروان کارگری باید بدون ترس و تهدید و ارعاب بتوانند آنچنانکه خود شایسته می‌دانند در این روز به مناسبات نابرابر و تبعیض آمیز نظام سرمایه داری اعتراض نمایند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر