۱۳۹۲ تیر ۹, یکشنبه

تبرئه ی بابک بقایی از سوی دادگاه تجدید نظر آذربایجان شرقی









شعبه دوازدهم دادگاه تجدید نظر آذربایجان شرقی، حکم به برائت بابک بقایی از اتهام انتسابی کرد.

نقی محمودی، فعال حقوق بشر ضمن تائید این گزارش افزود: "پیش تر، دادگاه انقلاب شهرستان سراب به ریاست قاضی خاطری (رئیس دادگستری سراب) طی دادنامه ای، حکم به محکومیت بابک بقایی، به شش ماه حبس تعزیری به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام داده بود. 

بابک بقایی، هشتم مردادماه سال ۹۱ توسط مامورین اداره ی اطلاعات سراب از منزل پدری اش و بدون ارائه ی حکم جلب، دستگیر شده و با وجود معلولیت شدید جسمانی چند روز در اداره ی اطلاعات سراب تحت بازجویی و بدرفتاری قرار گرفته بود.

سپس به دستور دادستان سراب جهت تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره ی اطلاعات تبریز قرارگرفته و پس از تفیم اتهام، با قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون ریالی آزاد شده بود .این دستگیری در راستای برخورد با فعالان مدنی آذربایجان در شهر سراب، صورت گرفته بود.

نقی محمودی در ادامه افزود: "با این وصف، دوتن از مستشاران شعبه دوازده دادگاه تجدید نظر آذربایجان شرقی، در غیاب رییس شعبه ی مذکور(قلی امینی شادباد) اعتراض علی عباس زاده وکیل بقایی را نسبت حکم محکومیت مخدوش صادر وارد دانسته و دادنامه ی بدوی را نقض و حکم به برائت، صادر کرده است."

گفتنی است ، این حکم برائت، در غیاب قلی امینی شادباد که در سفر مکه به سر می برده،صادر شده است و در صورت حضور امینی شادباد، احتمال صدور حکم برائت بعید می نمود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: "قلی امینی شادباد، یکی از قضات شناخته شده در زمینه ی نقض حقوق بشر در آذربایجان بوده و سالهاست اقدام به صدور احکام شتابزده ی سنگین، از جمله سنگسار، قطع دست،اعدام و حبس های طویل المدت، می نماید."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر