۱۳۹۲ خرداد ۲۲, چهارشنبه

انتقال "محمد دانایی" و "جواد ابوعلی" به زندان بهبهان







 "محمد دانایی" و "جواد ابوعلی" دو فعال سیاسی بهبهانی، هفته گذشته و پس از تحمل بیش از سه هفته انفرادی و فشارهای روحی و جسمی و در بازداشتگاه اطلاعات سپاه، به زندان بهبهان انتقال یافتند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این در حالیست که به گقته دیگر زندانیان آثار شکنجه های روحی و جسمی در هر دو فعال سیاسی خوزستانی کاملا مشهود بوده است.
همچنین، امروز ۱۸ خردادماه و پس از قریب به یک ماه، تنها "جواد بوعلی" موفق به ملاقات حضوری با وکیل خود گردید.
در این ملاقات که در اتاقی در زندان بهبهان برگزار شد، مقرر بود خانم "فرشته تابانیان" وکیل "جواد بوعلی" از وضعیت کامل موکل خود مطلع گردد و جهت تنظیم لایحه دفاعیه مکالمات لازمه صورت پذیرد.
اما متاسفانه در همان دقایق ابتدایی ملاقات، ماموران سپاهی حاضر در ملاقات نسبت به تن پایین صدای وکیل و موکل و عدم توان شنود مکالمات ایشان اعتراض نمودند و در نهایت با توهین و بکار بردن الفاظ رکیک نسبت به خانم "تابانیان" و ضرب و شتمِ "جواد بوعلی" اتمام ملاقات را اعلام نمودند.
شایان ذکر است، خانم "تابانیان" به مدت چند ساعت در توقیف سپاه بود که با وساطت برخی مسئولین زندان آزاد شدند.
همچنین  در پایان ملاقات و حین ضرب و شتم، ماموران سپاه "جواد بوعلی" را به آزار و اذیت و حکم طولانی مدت تهدید نمودند که این موضوع باعث نگرانی هر چه بیشتر خانواده و وکیل این زندانی سیاسی گردیده است.
همچنین لازم به ذکر است، تاکنون مسئولان سپاه با ملاقات و درخواست "محمد دانایی" جهت اخذ وکیل مدافع، موافقت ننموده اند.
گفتنی است، روز پنجشنبه ۵ اردیبهشت ماه جاری، محمد دانایی از فعالین مدنی و سیاسی شهرستان بهبان، توسط نیروهای امنیتی و جواد ابوعلی نیز ۱۹ اردیبهشت، در پی احضاریه تلفنی به دادگاه انقلاب بهبهان بازداشت شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر