۱۳۹۲ تیر ۳, دوشنبه

افزایش تعداد مبتلایان به ایدز و سکوت مرگبار رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی







حدود ۲۶ هزار نفر مبتلا به بیماری ایدز در کشور شناسایی شده اند؛ اما براساس برآوردی که سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت سال های پیش ارائه داده اند، حدود ۸۳ هزار نفر در کشور به بیماری ایدز مبتلا هستند. برخی کارشناسان رقم مبتلایان را بیش از این‌ها می دانند.

ابراهیم ترکی، مدیر عامل انجمن پیشگیری از آسیب های اجتماعی، در گفتگو با ایلنا، متهم ردیف اول شیوع ایدز در کشور را دستگاه‌های فرهنگی اعلام کرده و عدم آگاهی نسبت به روابط درست جنسی را رو به رشد دانسته و از جمله گفته است که  در کشور اطلاع رسانی مطلوبی در مورد پیشگیری از ایدز انجام نمی‌شود و به دلیل شرم و حیای کاذبی که در این زمینه وجود دارد، خانواده‌ها به فرزندانشان آموزش‌های لازم را نمی‌دهند.
علاوه بر این در مدارس و دانشگاه‌ها نیز فعالیت مؤثری در زمینه آموزش پیشگیری از ایدز از طریق رابطه جنسی انجام نمی‌شود و رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی هم دچار سکوتی مرگبار شده‌اند.

وی نیز رشد بیماری ایدز در جمهوری اسلامی ایران را تأیید کرده و به عنوان نمونه گفته است که در گذشته انتقال ویروس بیماری ایدز از مادر به فرزند ۱ درصد بود، اما اکنون به ۸ /۳ درصد افزایش پیدا کرده است و این زنگ خطری برای گسترش ایدز در کشور است.

ابراهیم ترکی در ادامه به انتقاد از عدم حمایت دولت نهم و دهم از سازمان های مردم نهاد و انجمن‌های تخصصی پرداخت و افزود که مدت‌هاست دستگاه‌های دولتی دیگر حمایتی از سازمان‌های مردم نهاد نمی‌کنند.

وی همچنین گفت که سازمان های بین المللی، دولتی و خیری به ما کمک می کردند، اما این روزها خیرین اوضاع مالی خوبی ندارند و خودشان گرفتار هستند. سازمان های بین المللی هم با توجه به شرایط بین المللی با مشکلات زیادی در این زمینه مواجه هستند. سازمان‌های دولتی نیز سازمان های مردم نهاد را فراموش کرده اند و همین مسائل باعث شده است که فعالیت های تخصصی غیردولتی نسبت به گذشته کمرنگ تر شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر