۱۳۹۲ خرداد ۱۷, جمعه

مقامات امنیتی مانع از آزادی امید خوارزمیان شدند







 امید خوارزمیان از زندانیان اصلاح طلب حوادث پس از انتخابات ۱۳۸۸ با وجود گذشت دو هفته از تاریخ آزادیش از زندان اوین آزاد نشده است.
بنا به گزارش تارنمای کلمه، این زندانی سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین که در تاریخ ۱۹ بهمن ماه ۱۳۸۸ بخاطر شرکت در تجمعات اعتراضی روز عاشورا و برگزاری جلسات مطالعات سیاسی بازداشت شده بود ۳۵ روز در انفرادی بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات به سر برد.
امید خوارزمیان دی ماه ۱۳۹۰ به اتهام اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی محاکمه و به ۴ سال حبس تعزیزی محکوم شد که پس از ارجاع به شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر به ریاست قاضی موحد عینا تایید شد.
این زندانی سبز که اول اردیبهشت ۱۳۹۱ برای تحمل ۴ سال حبس تعزیری خود را به زندان اوین معرفی کرده بود، عید فطر همان سال، ۲/۳ از مجازاتش شامل تخفیف شده و تاریخ آزادی برای ۲۹ اردیبهشت ۹۲ اعلام شد، اما به دلیل آنچه که غیبت در دوران مرخصی گفته می شود وی تاکنون از زندان اوین آزاد نشده است.
امید خوارزمیان ۵ آذر ۱۳۶۰ در شهر تهران متولد شده است.
وی به زبان های آلمانی، فرانسه، اسپانیایی، ایتالیایی و انگلیسی تسلط داشته و در یک هتل بین المللی مشغول به کار بود.
این زندانی سیاسی از بیماری داخلی و گوارشی رنج می برد و پیش از این در دی ماه سال گذشته برای درمان بیماری خود به مرخصی آمده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر