۱۳۹۲ خرداد ۲۸, سه‌شنبه

توقف تولید کارخانه دخانیات نیم کوب و توتون چپق سقز







کارخانه "دخانیات نیم کوب و توتون چپق" تعطیل شده است. تولید دراین واحد تولیدی به سبب فرسودگی ماشین آلات و فقدان بازار فروش هم اکنون متوقف شده است.
"سید محمد صالح حسینی" با اعلام این خبر به ایلنا گفت: حدود ۲۲۰ نفر از مجموع ۳۰۰ نفر کارگر این واحد تولیدی با سوابق بیش از ۲۵ سال بازنشسته شده‌اند و هم اکنون ۸۰ کارگر باقی منتظر احیا و فعالیت مجدد کارخانه هستند.
دبیر خانه کارگر سقز با اعلام اینکه قرار است با مشارکت یک سرمایه گذار چینی، تجهیزات این کارخانه به روز شده و مجددا فعالیت خود را از سر گیرد، افزود: شرایط سرمایه گذاری این شرکت چینی در نوسازی و احیای خطوط تولید کالاهای دخانی در مجموعه کارخانه دخانیات شهرستان سقز فراهم شده است.
این فعال کارگری اضافه کرد: در صورت نوسازی و احیای خطوط تولید این کارخانه قدیمی در سقز، شرایط اشتغال مستقیم برای ۳۰۰ نفر و غیر مسقیم برای ۲۰۰ نفر در این مجموعه تولیدی مهیا خواهد شد. صالح حسینی، در خاتمه با اشاره به زمین‌های زیر کشت توتون در کردستان افزود: حدود هزارخانوار کردستانی با همکاری شرکت دخانیات کردستان در تولید توتون فعالیت دارند.
گفتنی است شرکت دخانیات سقز در سال ۱۳۱۶ با خرید و فروش فرآورده‌های موسسه دخانیات شروع به کار کرد که به دلیل مجاورت با مناطق کشت توتون چپق، در سال ۱۳۳۷ کارخانه تولید توتون نیمکوب و توتون چپق در این شهرستان احداث شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر