۱۳۹۲ مرداد ۲, چهارشنبه

عدم پرداخت دستمزد ۲۴۰۰ کارگر کارخانه‌های نورد لوله صفا و پروفیل ساوه








 اتحادیه آزاد کارگران ایران: ۲۴۰۰ کارگر کارخانه‌های پروفیل ساوه و نورد لوله صفا به ترتیب ۴ و ۲ ماه است دستمزدی دریافت نکرده‌اند و کارخانه نورد لوله صفا بدون اینکه دستمزدی به کارگران پرداخت شود تا اواخر مرداد ماه برای تعمیرات و سرویس سالیانه تعطیل شده است. این دو کارخانه متعلق به یک کارفرماست.
بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران دفترچه بیمه ۱۲۰۰ کارگر کارخانه پروفیل ساوه نیز طی ماههای گذشته تمدید نشده است و در طول ماههای گذشته بدلیل شرایط سخت زندگی و فشارهای روانی ناشی از آن، آمار سوانح ناشی از کار در این کارخانه بشدت بالا رفته است بطوریکه طی هفته گذشته در سالن گالوانیزه این کارخانه انگشتان دست کارگری در حین کار قطع شد که در حال حاضر در بیمارستان بستری است. همچنین در سالن ۳ این کارخانه کارگر دیگری از جرثقیل سقفی سقوط کرد و از ناحیه کمر بشدت آسیب دید که وی نیز در حال حاضر در بیمارستان بستری است.
بنا بر این گزارش در کارخانه نورد لوله صفا گذشته از اینکه در دو ماه گذشته دستمزد این کارگران پرداخت نشده است آنان اضافه کاریهای برجهای ۱و ۲ سالجاری را نیز دریافت نکرده‌اند و ارزاقی که هر ساله با آغاز تعطیلات تابستانی در اختیار این کارگران قرار می‌گرفت امسال به آنان داده نشده است. همچنین مدت قراردادهای این کارگران که شش ماهه و یکساله بود به دو و سه ماهه تقلیل پیدا کرده است.
در خبر دیگری که از کارخانه نورد لوله صفا به اتحادیه آزاد کارگران ایران رسیده است بدنبال اعتصابات ماههای گذشته کارگران این کارخانه، کارفرما درصدد اخراج یکی از نماینده‌های کارگران بود که با اعتراض و حمایت کارگران از نماینده خود، کارفرما بناچار از اخراج وی خودداری کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر