۱۳۹۲ تیر ۱۷, دوشنبه

محاکمه و تفهیم اتهام جدید برای محمد عبدالهی / خطر صدور حکم اعدام







 دهمین جلسه رسیدگی به اتهامات محمد عبدالهی، زندانی سیاسی کرد در شعبه ۱ دادگاه انقلاب مهاباد برگزار شد و قاضی وی را تهدید به صدور حکم اعدام کرد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد عبدالهی، زندانی سیاسی کرد زندان مهاباد روز یک‌شنبه ۱۶ تیر ماه در شعبه ۱ دادگاه انقلاب مهاباد محاکمه شد.
در این جلسه دادگاه که دهمین جلسه در نوع خود به شمار می‌رود، قاضی پرونده اتهامات جدیدی مانند "محاربه از طریق عضویت در حزب کومله، تبلیغ علیه نظام و..." را به متهم ابلاغ کرد.
دهمین جلسه دادگاه محمد عبدالهی در حالی برگزار شد که وی تاکنون اجازه اختیار وکیل مدافع را نداشته است.
یکی از نزدیکان این زندانی سیاسی به گزارشگر هرانا گفت: "وی تا این لحظه حق داشتن وکیل را نداشته و قضات دادگاه به بهانه محرمانه بودن پرونده اجازه اختیار وکیل را به وی نمی‌دهند. در جلسه‌ای که امروز به مدت یک ساعت و چهل دقیقه برگزار شد قاضی مدام به ایشان توهین می‌کرد و از الفاظی مانند: (بی‌شعور، بی‌شخصیت، احمق، آدم کش، قاتل) استفاده می‌کرد. قاضی همچنین به وی گفت: یک جلسه دیگر برای دفاع باقی مانده است ولی مطمئن باش من به هرحال اعدامت می‌کنم."
وی همچنین تصریح کرد: "روز شنبه ۱۵ تیر ماه نیز دو فرد لباس شخصی در زندان به ملاقات محمد رفته و به وی می‌گویند: به هرحال ما تورا محکوم می‌کنیم ولی بهتر است در دادگاه اتهاماتت را بپذیری تا ما بتوانیم کمکت کنیم."
محمد عبدالهی ۳۴ ساله در ۴ فروردین ماه ۱۳۸۹ در منزل شخصی خود در مهاباد بازداشت شد.
گفتنی است، محمد عبدالهی برادر محمد امین عبدالهی، زندانی سیاسی زندان ارومیه است که در پاییز سال ۱۳۸۴ در منزل مسکونی خود بازداشت شده و به اتهام ارتباط با حزب کومله و محاربه در مجموع به ۱۸ سال حبس در تبعید به زندان طبس محکوم شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر