۱۳۹۲ مرداد ۶, یکشنبه

هشدار پزشکان بند ۳۵۰ در مورد وضعیت وخیم احمد دانشپورمقدم







پزشکان زندانی در بند ۳۵۰ زندان اوین، نسبت به وضعیت وخیم احمد دانشپورمقدم از بازداشت شدگان عاشورای ۸۸، هشدار دادند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، چند تن از پزشکان زندانی در نامه‌ای به مقامات بهداری زندان اوین، وضعیت سلامتی این زندانی سیاسی را به علت کاهش یک سوم از وزن و در پی خونریزی، وخیم توصیف کردند.
در نامه این پزشکان آمده است: آقای دانشپور از یک سال پیش دچار مثلنا توام با خونریزی شدید از ناحیه رکتوم است و تشخیص اولسراتیو و درمان دارویی در مورد نامبرده تاثیر نداشته است به طوریکه وی تاکنون ۳۰ کیلو از وزن ۹۰ کیلویی خود را تحت تاثیر خونریزی شدید از دست داده است.
در این نامه تاکید شده است، استرس و اضطراب عامل تشدید و عدم بهبودی بیماری نامبرده گردیده و ۴ سال بلاتکلیفی زیر حکم اعدام این زندانی و پدرش در بند ۳۵۰ و حبس طولانی همسر و مادرش دربند زنان ۳۵۰ او را در شرایطی استرس زا قرار داده است.
پزشکان امضاء کننده این نامه با ذکر مسئولیت قانونی، اخلاقی و انسانی مقامات دادستانی به دستگاه قضایی و زندان خواستار اقدامات جدی و فوری در مورد این زندانی سیاسی شده‌اند.
احمد دانشپورمقدم ششم دی ماه ۸۸ به همراه پدرش محسن دانشپور، مادرش مطهره بهرامی و همسرش ریحانه حاج ابراهیم‌دباغ بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل گردید.
۱۸ روز پس از بازداشت روزنامه کیهان به نقل از مقامات دادستانی اعلام کردند که هر ۴ نفر افراد بازداشت شده محکوم به اعدام گردیده که همین موضوع منجر به واکنش مهندس میرحسین موسوی در آن زمان گردید.
اگر چه محکومیت زنان زندانی خانواده دانشپور ۵ ماه بعد در دادگاه تجدید نظر تبدیل به ۱۰ سال «مطهره بهرامی» و ۱۵ سآل «ریحانه حاج ابراهیم‌دباغ» شد ولی هنوز پس از گذشت ۴ سال وضعیت این پدر و پسر در زندان اوین نامشخص است و حکمی در مورد آنان صادر نگردیده و به آن‌ها ابلاغ نشده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر