۱۳۹۲ تیر ۱۲, چهارشنبه

تحصن خانواده‌ی کارگران اخراجی "قطعات توربین شهریار"

 






خانواده‌ی کارگران اخراجی "قطعات توربین شهریار"، یکی از واحدهای تولیدی وزارت نیرو، در مقابل درب شرکت تحصن کرده و خواهان بازگشت به کار کارگران شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز سه‌شنبه یازدهم تیرماه خانواده‌های کارکنان اخراج شده‌ی شرکت "قطعات توربین شهریار" به همراه فرزندانشان در مقابل درب این شرکت که یکی از واحدهای استراتژیک وزارت نیرو می‌باشد، تحصن نموده و خواستار بازگشت به کار همسران خود شدند.
این کارگران از طریق مراجع قضایی پیگیر شرایط سخت و زیان‌آورِ کاری خود شده بودند که به همین دلیل مدیر عامل وقت شرکت رابطه‌ی کاری را با این افراد قطع و اقدام به اخراج ایشان نموده بود.
شرایط سخت و زیان آور این شرکت که از سوی اداره‌ی کار نیز تایید شده، موجب آسیب‌های شنوایی و ریوی شدیدی برای کارگران شده است.
لازم به ذکر است که دیگر کارکنان در حمایت از افراد اخراج شده، مدت نه روز است که اعتصاب نموده‌اند و با وجود حضور نمایندگان استانداری و نیز وزارت نیرو و اطلاعات استان همچنان در اعتصاب بسر می‌برند و تاکید کرده‌اند که تا حصول از اطمینان بازگشت به کار همکاران خود، شروع به فعالیت نخواهند کرد.
این چندمین اعتصاب کارمندان شرکت قطعات توربین شهریار در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد است که در این واحد مهم به انجام رسیده است و گفته می‌شود بیش‌ترین دلیل آن ناشناخته ماندن این واحد در بین شرکت‌های تخصصی وزارت نیرو است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر