۱۳۹۲ تیر ۱۱, سه‌شنبه

حکم پرونده کهریزک صادر شد







سخنگوی قوه قضائیه از صدور حکم پرونده کهریزک خبر داد.
بنا به گزارش مهر، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای در چهل و هشتمین نشست خبری خود با اشاره به حکم شعبه ۷۶ دادگاه کیفری در خصوص پرونده متهمان کهریزک اظهار داشت: "حکم این پرونده صادر شده است و قابل تجدید نظر خواهی است. تا زمانی که حکم قطعی نشود نمی توانیم جزئیات آن را اعلام کنیم."
وی ادامه داد: "این حکم به متهمان پرونده و وکلای آنها ابلاغ شده یا خواهد شد و طی ۲۰ روز پس از ابلاغ، قابل تجدید نظر خواهی است."
به گفته سخنگوی قوه قضائیه پس از قطعیت حکم جزئیات آن اعلام می شود و در صورتی که افراد اعتراض نکنند و حکم قطعی شود می توان آن را اعلام کرد. اگر افراد به حکم اعتراض کنند، پرونده به دادگاه تجدید نظر رفته و بعد از تجدید نظر خواهی، حکم اعلام می شود.
گفتنی است، خبرگزاری مهر طی خبری که از روی این خبرگزاری حذف شد ادعا کرد قضات متهم در پرونده کهریزک،به "انفصال دائم از خدمات قضایی و پنج سال انفصال از خدمات دولتی محکوم شده‌اند".
بنا بر این گزارش، سعید مرتضوی، متهم ردیف اول این پرونده، به اتهام "گزارش خلاف واقع" به ۲۰۰ هزار تومان جریمه نقدی نیز محکوم شده اما از "اتهام معاونت در قتل محمد کامرانی" تبرئه شده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد اصلانی، وکیل سعید مرتضوی، گفته است: "موکل خود را بیگناه می داند و به این حکم اعتراض می کند."
از سوی دیگر، به گزارش خبرگزاری های تسنیم و فارس، وکلای برخی از شاکیان این پرونده از حکم دادگاه ابراز رضایت کرده اند.
دادگاه کهریزک به اتهام‌های سعید مرتضوی، حسن زارع دهنوی (معروف به قاضی حداد) و علی‌اکبر حیدری‌فر، سه مقام پیشین قضایی ایران، در پرونده مرگ محسن روح‌الامینی، امیر جوادی‌فر و محمد کامرانی در بازداشتگاه کهریزک رسیدگی می‌کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر