۱۳۹۲ شهریور ۶, چهارشنبه

حکم خلع لباس روحانیت وشش سال زندان برای امام جمعه وجماعت اهل سنّت










کاکه عبدالسّلام گلنواز (امام جمعه وجماعت مسجد حضرت عمر سردشت) روز دوشنبه به دادگاه ویژه روحانیت تبریز؛ مجدداً احضار و از ساعت ۱۲ إلی ۱۵: ۱۵ مورد بازجویی و محاکمه قرار گرفت. 

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اتهامات نامبرده از سوی دادگاه عضویت در حرکت غیرقانونی مکتب قرآن، تبلیغ علیه نظام و سخنرانی به نفع حزب دمکرات و ایجاد تفرقه مذهبی ذکر شد و بر اساس آن به خلع لباس روحانیت و شش سال زندان محکوم شد. 

در این جلسه نامبرده اقدام به دفاع از خود نموده است که خلاصهٔ دفاعیات وی به قرار زیر است: اینجانب پیروی از حضرت علامه کاکه احمدمفتی‌زاده – سلام الله علیه – وعضویت در حرکت دینی مکتب قرآن را که اساس برنامه آن، تزکیه خود و دعوت وهدایت دیگران است بدون فعالیت‌های سیاسی؛ از وظایف مهم و افتخارات خود می‌دانم، درضمن به توصیف مرحوم قاضی محمد که ازعلمای شافعی مذهب و مبارز علیه رژیم شاه بودند اذعان می‌کنم، ولی به دلیل عدم اعتقاد به فعالیت سیاسی- که رهبرم کاکه احمدمفتی‌زاده آن را منع کرده است- سخن گفتن له یا علیه نظام یا احزاب سیاسی، را نفی و تکذیب می‌نمایم. دفاع از عقاید اهل سنت وجماعت وتعریف وتمجید از صحابه مهاجر و انصار و امّهات المؤمنین – رض - و پیروی از آن بزرگواران نه تنها تفرقهٔ مذهبی نیست، بلکه آن را از مهم‌ترین وظایف دینی خود در جهت ایجاد اتحاد و یکپارچگی مسسلمانان می‌دانم.

سرانجام قبل از تنظیم متن کتبی دفاعیه از سوی کاکه عبدالسّلام و ارائهٔ آن به دادگاه، حکم از قبل تعیین شدهٔ خلع لباس روحانیت و شش سال زندان، آماده و همزمان با تحویل دفاعیه کتبی به کاکه عبدالسّلام ابلاغ شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر