۱۳۹۲ شهریور ۱, جمعه

داور حسینی‌وجدان از حق استفاده از مرخصی محروم است







داور حسینی وجدان، زندانی سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین و دانشجوی دانشگاه اصفهان از حق استفاده از مرخصی محروم است.
مادر این زندانی سیاسی به خبرگزاری هرانا گفت: "از شب عید به این طرف ما بار‌ها تقاضای مرخصی وی را مطرح کرده‌ایم، ولی هربار با درخواست ما مخالفت شد و تنها به ما اطلاع دادند که وزارت با مرخصی وی موافقت نمی‌کند. الان هم که وزارت اطلاعات با مرخصی داور موافقت کرده است هر بار می‌گویند یک هفته دیگر مرخصی خواهیم داد و باز نمی‌دهند."
وی همچنین ادامه داد: "(خدابخش، دادستان) به ما گفته است که می‌خواهیم داور را آزاد کنیم. اکنون سه هفته است که به همین دلیل نه مرخصی به وی می‌دهند و نه آزادش می‌کنند."
مادر این زندانی سیاسی در ادامه گفت: "شب عید (نوروز) دو سال و نیم از ۶ سال محکومیت زندان داور مورد عفو قرار گرفت و با این حساب وی بیش از نیمی از حکم خود را پشت سر گذاشته است و آزادی مشروط نیز جزء حقوق قانونی وی به شمار می‌رود."
داور حسینی وجدان در ۱۴ آذر ماه سال ۹۰ با مراجعه ماموران وزارت اطلاعات و تخریب کامل اموال منزل پدر ایشان (پاره کردن مبل‌ها و پرده‌ها) و ضرب و شتم ایشان و برادرش بازداشت شد همزمان با این بازداشت هم دانشگاهی وی نیز به نام "رهام برکچی‌زاده" دانشجوی فیزیک دانشگاه شهید بهشتی بازداشت شد.
رهام برکچی‌زاده نیز در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به ۷ سال و شش ماه زندان محکوم شده است ولی با قید وثیقه آزاد شده و تا کنون حکم وی به مورد اجرا در نیامده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر