۱۳۹۲ مرداد ۱۶, چهارشنبه

دادگاه غیرعلنی فائزه هاشمی به اتهام اخلال در نظم زندان برگزاری شد







جلسه‌ی غیرعلنی رسیدگی به پرونده‌ی فائزه هاشمی، دختر اکبر هاشمی رفسنجانی، ساعت ۱۰ صبح امروز، ۱۶ مردادماه با حضور متهم در شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، برگزار و مدت ۱۰۵ دقیقه به طول انجامید.
پس از خاتمه دادگاه امروز چهارشنبه، وکیل فائزه هاشمی گفت: "طبق قانون یک هفته پس از برگزاری دادگاه قاضی رأی خود را صادر می‌کند و در صورتی که رأی صادره مورد رضایت ما نباشد قطعاً به آن اعتراض می‌کنیم."
به گزارش ایسنا، غلامعلی ریاحی پس از خروج از دادگاه با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: "من در این جلسه توضیحات شفاهی خود را مطرح کردم و همان توضیحات را به صورت کتبی تقدیم دادگاه کردم."
وی افزود: "به دلیل غیرعلنی بودن دادگاه از بیان جزئیات رسیدگی معذورم."
وی با اشاره به صدور قرار منع تعقیب فائزه هاشمی گفت: "فائزه هاشمی پرونده‌ی دیگری به دلیل توهین به مقامات ارشد و مسئولان کشور داشت که حدود سه ماه قبل دادسرا در مورد این اتهامات قرار منع تعقیب را صادر کرد و تنها اتهام اخلال در نظم زندان باقی مانده است."
ریاحی ادامه داد: "پیش‌بینی رأی دادگاه کار مشکلی است و بستگی دارد که قاضی دفاعیات ما را قبول کند یا نه."
در همین حال، فائزه هاشمی در بدو ورود به دادگاه در جمع خبرنگاران گفت: " پرونده‌ام روند قانونی درستی نداشت، البته روند غیرقانونی آن اصلاح شده است."
وی یادآور شد: "اطلاع خاصی از محتوای جلسه ندارم و فعلا صحبت نمی‌کنم."
هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که با توجه به اعتراضی که پیش از این داشتید آیا امروز قصد دفاع دارید؟‌ گفت: "بله، قصد دفاع دارم و باید برگردم درباره‌ جلسه دادگاه صحبت کنم."
فائزه هاشمی تاکید کرد: "عنوان اتهامی بنده اخلال در نظم زندان است."
وی در هنگام ورود به دادگاه انقلاب با در واکنش به درخواست مردمی که در محل حضور داشته و خواستار کمک وی در رسیدگی به وضعیتشان شده بودند، گفت: "خودم متهم هستم."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر