۱۳۹۲ شهریور ۳, یکشنبه

وضعیت وخیم جسمی شاهین دادخواه و ممانعت مسئولین از اعزام وی به بیمارستان







 وضعیت جسمانی آقای شاهین دادخواه مشاور پیشین آقای حسن روحانی در شورای عالی امنیت ملی؛ در زندان اوین، نامناسب گزارش می‌شود.
به گزارش تارنمای همه حقوق بشر برای همه در ایران، مسوولان زندان علیرغم تشخیص پزشکان بهداری زندان مبنی بر نیاز به مراجعه آقای دادخواه به بیمارستان؛ از اعزام وی خودداری می‌کنند.
گفتنی است آقای شاهین دادخواه که از ناراحتی کلیه رنج می‌برد، اعلام کرده است که عدم اعزام به بیمارستان برای وی، به دستور وزارت اطلاعات می‌باشد.
همچنین این عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای پیشین به ریاست حسن روحانی که از اسفند ۸۹ بازداشت و حکم ۵ سال حبس خود را در اوین می‌گذراند، در تمام مدت بازداشت، از هرگونه حق ملاقات با خانواده محروم بوده است تا جایی که تا مدت‌ها از فوت پدرش که در زمان انفرادی وی رخ داده بود؛ اطلاعی نداشت.
گفتنی است دکتر شاهین دادخواه متولد ۱۳۵۰ کار‌شناس سیاسی امنیتی کشورهای خاورمیانه است که لیسانس خود را از دانشگاه ناپل ایتالیا، فوق لیسانس از داشگاه بیکنت ترکیه آنکارا و نهایتا دکترای خود را در رشته روابط بین الملل از دانشگاه مادرید اسپانیا دریافت کرده است.
وی که در سمت مشاور در شورای عالی امنیت ملی و جزو اعضا مذاکره کننده هسته‌ای تیم حسن روحانی مشغول به کار بوده است، سابقه شرکت در مذاکرات ایران امریکا در افغانستان، شرکت در مذاکرات سه جانبه ایران عراق امریکا در سال ۸۸ به سرپرستی کاظم قمی سفیر ایران در عراق و همکاری با مرکز مطالعات استراتژیک را در کارنامه دارد.
وی که به زبانهای ایتالیایی، اسپانیایی، انگلیسی، ترکی، استانبولی، عربی، عبری و کردی تسلط دارد؛ در زمان حضور در بند ۳۵۰ اوین به تدریس زبان ایتالیایی، ترکی، استانبولی و روابط بین الملل برای سایر زندانیان مشغول بوده است.
دکتر شاهین دادخواه دی ماه سال ۸۹ به اتهام همکاری با دول متخاصم توسط وزارت اطلاعات دستگیر و بعد از گذراندن ۱۴ ماه انفرادی در ۲۰۹ اوین اواخر بهمن ۹۰ به بند ۳۵۰ منتقل شد. اتهامی که طی نامه‌های مختلف توسط وی قویا تکذیب و تنها در راستای جنگ جناح‌های قدرت در جمهوری اسلامی ایران خوانده شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر