۱۳۹۲ شهریور ۳۱, یکشنبه

بازداشت یکی از فعالین مدنی آذربایجان در پی احضار به دادگاه تبریز







 سالار طوری از فعالین مدنی سرشناس آذربایجان در پی احضار به دادگاه تبریز بازداشت شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سالار طوری از فعالین مدنی شناخته شده آذربایجان و مدیر کافه سنتی "یانار" روز دوشنبه ۲۵شهریور۹۲ در پی احضار به دادگاه تبریز و پس از مراجعه به بازپرسی دادگستری تبریز بازداشت و به اداره اطلاعات تبریز انتقال یافت.
سالار طوری روز ۶ اسفند ۹۱ در آستانه نخستین بازی آسیایی تیم فوتبال تراکتور باهجوم ماموران امنیتی- انتظامی به کافه یانار در منطقه گلشهر تبریز به همراه ۵۰ تن از فعالین مدنی و نیز مشتریان عادی این کافه بازداشت و به حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی (صائب) منتقل و پس دو روز بازداشت موقت آزاد شده بود.
وی روز ۱۲اسفند۹۱ به همراه محمد امیری، محمد خطیبی، علی سیرناک وعادل خندان پس از حضور در اولین جلسه دادگاه بار دیگر بازداشت و به زندان تبریز منتقل گردید که پس از ده روز زندان به همراه سایر فعالین بازداشت شده به قید وثیقه ۱۰۰میلیون تومانی از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.
سالار طوری قبلا نیز در روز ۱ اسفند۹۰ در آستانه روز جهانی زبان مادری به همراه وحید حبیب چشمه در منزل خود بازداشت شده بود. اما پس از نزدیک به ۳ ماه بازداشت موقت روز ۲۰ اردیبهشت ۹۱ با حکم برائت شعبه یک دادگاه انقلاب تبریز از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.
در مرحله بعد پس از اعتراض معاون دادسرای عمومی و انقلاب تبریز (موقری) شعبهٔ هشتم دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی حکم برائت سالار طوری و وحید حبیب چشمه را نقض و ایشان را به چهار ماه حبس تعلیقی محکوم نمود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر