۱۳۹۲ شهریور ۲۵, دوشنبه

سه ماه حقوق معوقه کارگران کارخانه‌های پروفیل ساوه و نورد لوله صفا‎

 
 
 
 
 
 
۱۲۰۰ کارگر کارخانه پروفیل ساوه از خرداد ماه سال جاری تا کنون دستمزدهای خود را دریافت نکرده‌اند و به دلیل عدم واریز حق بیمه به حساب سازمان تامین اجتماعی، دفترچه‌های درمانی تعدادی از کارگران این کارخانه تمدید نشده است.

به گزارش تارنمای اتحادیه آزاد کارگران ایران، این در حالی است که از اواخر سال گذشته تولید در این کارخانه بشدت افت کرده است بطوریکه فقط شیفت اول کارگران بطور کامل مشغول بکارند و در شیفت دوم تعداد اندکی ادامه کار می‌دهند.

از سوی دیگر بدنبال پیگیرهای مستمر کارگران کارخانه پروفیل ساوه جهت اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور، طی ماههای گذشته تعدادی از کارگران تحت شمول این قانون قرار گرفته‌اند و همین امر باعث شده است تا دیگر کارگران نیز پیگیر این حقوق قانونی خود شوند اما کارفرمای این کارخانه از طریق جابجائی‌های مداوم کارگران و سلب اضافه کاری از آن‌ها تلاش دارد تا مانع پیگیریهای کارگران برای اجرای کامل قانون مشاغال سخت و زیان آور شود.

شرایط مشقت بار فوق در حالی زندگی ۱۲۰۰ کارگر کارخانه پروفیل ساوه را غیر قابل تحمل کرده است که مشابه همین وضعیت در کارخانه نورد لوله صفا نیز حاکم است.

۱۲۰۰ کارگر کارخانه نورد لوله صفا نیز از مرداد ماه سال جاری به این سو دستمزد خود را دریافت نکرده‌اند و تمدید دفترچه‌های تعدادی از کارگران این کارخانه نیز با مشکل مواجه است.

تولید نیز در این کارخانه همچون کارخانه نورد پروفیل ساوه بشدت افت کرده و شیفت کاری آن به یک شیفت ۸ ساعته تقلیل پیدا کرده است. کارگران نورد لوله صفا همچنین اضافه کاریهای مربوط به ماههای فروردین تا خرداد ماه سالجاری را دریافت نکرده‌اند و برنج و روغنی که شش ماهه هر سال به آنان داده می‌شد امسال در اختیار کارگران قرار نگرفته است. شرایط فوق بویژه افت تولید و کاهش شیفت کاری نگرانی وسیعی را در میان کارگران کارخانه‌های پروفیل ساوه و نورد لوله صفا که هر دو متعلق به یک نفر است دامن زده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر