۱۳۹۲ آبان ۱, چهارشنبه

پس از 25 روز شكنجه غازي عباسي به زندان كارون منتقل شد









 
بنا به گزارش رسيده از اهواز، غازي عباسي صبح امروز چهارشنبه ٢٣-١٠-٢٠١٣ بعد از شكنجه شديد  در بازداشتگاه اطلاعات به بند ٨ زندان كارون بازگردانده شد. در تاريخ ٢٧-٩-٢٠١٣ ، غازي عباسي در قرنطينه زندان كارون نگهداري و بعد از سه روز او را به بازداشتگاه اطلاعات  منتقل كرده اند.

بنا به گفته منابع محلي، غازي عباسي  در اين 25 روز بشدت شكنجه شده بطوري كه وضعيت جسماني او وخيم است. اين منبع افزود كه دلائل انتقال غازي عباسي به بازداشتگاه اطلاعات ، گرايش وي به مذهب اهل سنت و ديگري جهت پرونده سازي و أخذ اعتراف عليه دوستانش و همچنين  إرسال نامه به خارج از زندان كه در آن از نحوه بازجویی و اعتراف گیری با استفاده از فشار و شکنجه های شدید جسمی و روانی توسط ماموران اطلاعات، پرده برداشته بود. عباسي در آن نامه احکام صادر را جائر و ناعادلانه توصیف کرده و از تمام سازمانهای حقوق بشر بین المللی تقاضاي کمک فوری و فشار بر قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران  براي جلوگیری از اجرای احكام اعدام خود و دوستانش كرده بود.

غازي عباسي همراه با سه تن به نام های عبدالرضاامیر خنافره، عبد الامیر مجدمی و جاسم مقدم پناه از فعالان عرب اهل شهر شادگان( فلاحیه)  در تابستان ٢٠٠٩ دستگير و به اتهام محاربه با خدا و إفساد فی الارض و اقدام علیه امنیت ملی از سوى شعبه ١ دادگاه انقلاب اهواز( قاضی علی فرهادوند در تاریخ ۴-٩-٢٠١٢ ) به اعدام محکوم شده بودند. در تاريخ ۲۵/۱۱/۱۳۹۱ ( ١٣ فوريه ٢٠١٣) شعبه ۳۲ دیوان عالى کشور به ریاست قاضى رضا فرج اللّهى احكام اعدام اين چهار تن را تاييد و  در تاریخ ۱۳ جولاى ۲۰۱۳ به خانواده ها ومحکومین ابلاغ شد.

سازمان عفوبین الملل به دليل انتقال غازي عباسي ، روزجمعه 4 اکتوبر جاری بيانيه اي  نسبت به اعدام قریب الوقوع غازی عباسی فعال عرب اهل شادگان(فلاحیه) منتشر كرد. پيشتر كاترين آشتون نماينده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی با وخيم خواندن وضعيت اين فعالان إظهار داشت كه اتحاديه اروپا احكام صادره عليه فعالان عرب اهوازي را از نزديك پيگيري مي كند.
ارسال خبر كريم دحيمي 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر