۱۳۹۲ مهر ۱۰, چهارشنبه

ممنوعیت ورود مسیحیان فارسی زبان به کلیسای کاتولیک لاتین تهران







از روز یکشنبه ۲۷ مرداد ماه ورود مسیحیان فارسی زبان و یا افرادی که هنوز تعمید نگرفته‌اند به کلیسای کاتولیک لاتین «حضرت ابراهیم» در تهران به دستور مقامات امنیتی جمهوری اسلامی ممنوع اعلام شد.
به گزارش محبت نیوز، تنی چند از نیروهای امنیتی و اطلاعات از اسقف «ایگناتسیوس بدینی» (Ignazio Bedini) و کشیش کلیسا خواسته‌اند تا از این پس مانع از ورود مسیحیان فارسی زبان به این کلیسا شوند.
گفته می‌شود؛ «ماموران امنیتی اسقف کلیسای لاتین، ایگناتسیوس بدینی را تهدید کرده‌اند که در صورت ادامه حضور مسیحیان فارسی زبان در این کلیسا، ویزای کار ایشان تمدید نخواهد شد و وی سریعن از ایران اخراج می‌گردد. و همچنین پس از وی کشیش کلیسای» حضرت ابراهیم «نیز به سرنوشت وی دچار خواهد شد. این تهدید می‌تواند در صورت عملی شدن منجر به تعطیلی کلیسا شود. با وجود اینکه کلیسای» حضرت ابراهیم «اعضای اندکی داشته ممنوعیت‌های ایجاد شده از سوی وزارت اطلاعات و دیگر سرویس‌های امنیتی حکومت باعث شگفتی اعضا و مسئولین آن شده است.
این گزارش حاکی است پس از این رویداد، در اولین روز از جلسه کلیسایی در روز یکشنبه ۲۷ مرداد ماه سال جاری (۱۸ اگوست ۲۰۱۳) کشیش کلیسا» پدر پل لالر (paul lawlor) با کسب اجازه از اسقف «ایگناتسیوس بدینی» ممنوعیت ورود مسیحیان فارسی زبان و دیگر اعضایی که هنوز تعمید نیافتند را به کلیه اعضا، که آن روز را برای پرستش و عبادت به کلیسا آمده بودند اعلام کرد. آن عده از جمعیت مسیحی فارسی زبان در حالی که از شنیدن این مطلب حیران و بهت زده بودند با قلبی شکسته یکی پس از دیگری کلیسا را ترک کردند.
بنا به گزارش دریافتی ، حدود دو ماه پیش نیز مقامات امنیتی از مسئولان کلیسای "حضرت ابراهیم" تقاضای کپی کارت ملی کلیه اعضا را داشتند، ولی مسئولان کلیسای کاتولیک از انجام این کار خودداری کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر