۱۳۹۲ مهر ۲۹, دوشنبه

تعویق پنج ماه حقوق ۱۲۰ کارگر صابون‌سازی نخل







 نماینده کارگران کارخانه صابون سازی خرمشهر «نخل» از تعویق پنج ماهه حقوق ۱۲۰ کارگر این کارخانه خبر داد و گفت: تولید در این واحد از یک سال و نیم پیش متوقف شده است.

«جاسم نیسی‌زاده» در این باره به ایلنا گفت: کارگران این کارخانه از اردیبهشت ماه سال جاری هیچ حقوقی دریافت نکرده‌اند و با توجه به تعطیلی کارخانه در یک سال و نیم گذشته، پیش از این نیز حقوق کارگران هر چند ماه یک بار از محل فروش اموال کارخانه پرداخت می‌شد.


او با بیان اینکه کارفرما در این کارخانه حضور فیزیکی ندارد، افزود: تمامی ۱۲۰ کارگر که ۹۰ نفر آنان قرارداد کار دائمی دارند، فقط برای حضور غیاب در محل کار خود حاضر می‌شوند.

عضو شورای اسلامی کار کارخانه صابون سازی خرمشهر در مورد مشکلات بیمه‌ای کارگران اظهار داشت: علاوه بر تعویق ۵ ماه حقوق، سوابق بیمه‌ای این کارگران نیز از دی ماه سال گذشته دچار مشکل شده است به همین دلیل بعضی از آنان که در شرف بازنشستگی با مشاغل سخت و زیان آور هستند، امکان استفاده از بازنشستگی پیش از موعد را پیدا نکردند.

به گفته این فعال کارگری، هم اکنون ۵۴ کارگر رسمی کارخانه با تشکیل پرونده در تامین اجتماعی آماده بازنشستگی با مشاغل سخت وزیان آور هستند، اما با وقفه‌هایی که در پرداخت حق بیمه‌شان وجود دارد، امکان بازنشسته شدن ندارند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر