۱۳۹۲ مهر ۱۲, جمعه

ابراز نگرانی خانواده دو تن از زندانیان عقیدتی اهل سنت







خانواده و بستگان کاوه ویسی و مختار رحیمی از زندانیان عقیدتی اهل سنت که به اعدام محکوم شده‌اند و از روز یک‌شنبه به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند نسبت به اجرای حکم ایشان ابراز نگرانی کردند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ماموستا کاوه ویسی و مختار رحیمی روز یک‌شنبه ۷ مهر ماه از سالن ۱۰ زندان رجایی شهر کرج به نقطه نامعلومی منتقل شدند.
یکی از بستگان این دو زندانی سیاسی که نخواست نامش فاش شود به گزارشگر هرانا گفت: "از آنجا که ماموستا خالد (کاوه) ویسی و مختار رحیمی هردو توسط قاضی مقیسه (ای) به اعدام محکوم شده‌اند، ما فکر می‌کنیم که بخواهند حکمشان را اجرا کنند."
وی در ادامه گفت: "ما از تمام مراجع و فعالین حقوق بشر می‌خواهیم در مقابل اعدام عزیزانمان سکوت نکنند و از مسئولین خواهان برگزاری جلسه مجدد دادگاه ایشان بصورت علنی هستیم."
این دو زندانی عقیدتی اهل سنت که از سال ۱۳۸۸ در زندان بسر می‌برند، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی احمد مقیسه‌ای به اعدام محکوم شده‌اند.
کاوه (خالد) ویسی در تاریخ ۲۷ فروردین ماه ۱۳۸۸ بازداشت و مختار رحیمی نیز از تاریخ ۲۷ مهر ماه‌‌‌ همان سال در بازداشت بسر می‌برد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر