۱۳۹۲ آبان ۴, شنبه

سعید نعیمی از زندان آزاد شد









با موافقت قاضی با آزادی مشروط سعید نعیمی، وی عصر امروز، شنبه، از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سعید نعیمی، فعال سیاسی محبوس در زندان مرکزی تبریز، ساعت ۱۸ عصر روز شنبه ۴ آبان ماه و در میان استقبال اعضای خانواده و عده‌ای از دوستان‌اش و دیگر فعالین سیاسی از زندان مرکزی تبریز آزاد شد. 
گفتنی است، قاضی ایمانی، رئیس شعبه‌ی ۶ دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان‌شرقی صبح امروز، با درخواست آزادی مشروط وی موافقت کرده بود.
سعید نعیمی، عضو شورای سیاستگذاری سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) جهت اجرای حکم یک سال حبس تعزیری به اتهام تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی سه شنبه ۲ مهر ماه ۱۳۹۲ از دادگاه به زندان تبریز منتقل شده بود.
این عضو ارشد سازمان ادوار تحکیم وحدت در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ با یورش ماموران اطلاعات و تفتیش منزل و محل کار دستگیر شد.
او سه ماه در سلول انفرادی اداره‌ی اطلاعات تبریز بود و بعد به زندان مرکزی تبریز منتقل شد و در مجموع ۸ ماه در بازداشت موقت به سر برد.
چهارم آبان ماه ۹۰ جلسه دادگاه سعید نعیمی در شعبه‌ی یک دادگاه انقلاب تبریز با ریاست قاضی یوسفی برگزار و اتهامات وی "معاونت در جاسوسی"، "همکاری با دولت متخاصم" و "تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی" اعلام شد.
وی در دادگاه بدوی به اتهام معاونت در جاسوسی به ۱ سال حبس تعزیری و به اتهام تبلیغ علیه نظام نیز به تحمل ۱ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.
سرانجام دیوان عالی کشور محکومیت وی از بابت اتهام معاونت در جاسوسی نقض کرده و شعبه‌ی ۸ دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی وی را از این اتهام تبرئه کرد  ووی با توجه به ۸ ماه بازداشت قبلی و موافقت قاضی با آزادی مشروط‌اش، از زندان آزاد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر