۱۳۹۲ مهر ۲۷, شنبه

شرکت کنندگان در مجمع عمومی یک تشکل کارگری در کرج تبرئه شدند







جمعی از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری که سال گذشته در مجمع عمومی این تشکل کارگری در کرج بازداشت شده بودند، ار اتهامات وارده تبرئه شدند.

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، متعاقب برگزاری مجمع عمومی این تشکل کارگری در تاریخ ۲۶ خردادماه سال گذشت حدود ۶۰ نفر از فعالین کارگری به صورت خشونت آمیزی مورد بازداشت نیروهای امنیتی قرار گرفتند که برخی از متهمین سرانجام از اتهامات وارده مبرا شدند.


کمیته گزارشگران حقوق بشر پیشتر در سوم تیر ۹۱ از تداوم بازداشت و بی خبری از ۹ نفر از این فعالین کارگری به نام های مسعود سلیم‌پور، فرامرز فطرت‌نژاد، میترا همایونی، مازیار مهرپور، سعید مرزبان، علیرضا عسگری، ریحانه انصاری، سیروس فتحی و جلیل محمدی خبر داده بود.

پیش‌ از آن شش تن از بازداشت‌شدگان به نام‌های سیروس فتحی، مازیار مهرپور، فرامرز فطرت‌نژاد، مسعود سلیم‌پور، میترا همایونی و سعید مرزبان در تماس با خانواده‌هایشان، اعلام کرده بودند که در اختیار اداره اطلاعات «رشت» قرار دارند. روز جمعه ۲۶ خردادماه، ۶۰ تن از اعضای شرکت‌کننده در مجمع عمومی سالیانه‌ی «کمیته‌ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری»، توسط مأموران امنیتی بازداشت شده بودند.

در این بازداشت که با حمله ناگهانی شمار زیادی از افراد لباس شخصی و نیروی انتظامی همراه بود، نیروهای امنیتی اقدام به تیراندازی و ضرب و شتم شدید حاضران در جلسه کردند. به گفته‌ی شاهدان عینی، «تیراندازی مأموران منجر به سوراخ شدن لوله‌های آب آپارتمان شده و همسایگان با تعجب از مأموران می‌پرسیدند که چه خبر شده است.؟..»

مأموران امنیتی نیز برای جلوگیری از بروز اعتراض همسایگان و مردم، پس از اعلام اینکه افراد بازداشت‌شده «مجرم» هستند، آنها را به بازداشتگاه منتقل کرده بودند. بر اساس گزارش‌ها، مأموران در این حمله، زنان حاضر در جلسه را نیز مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند. به گفته‌ی شرکت‌کنندگان در این جلسه، ۵ نفر از بازداشت‌شدگان همان شب آزاد شده و حدود ۵۰ نفر نیز یک روز بعد آزاد شده‌ بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر