۱۳۹۲ مهر ۱۵, دوشنبه

پرونده موسوی و کروبی در دست بررسی است








 مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری ایران، خبر داد که پرونده میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو کاندیدای معترض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸، در شورای عالی امنیت ملی در دست بررسی است.
آقای پورمحمدی در گفت‌وگو با روزنامه ایران گفت: "داستان عفو در کشورمان یک موضوع جدی و نهادینه شده است. ما قرار نیست انسان‌ها را در زندان‌ها بپوسانیم."
وی افزود: "ما معتقد هستیم که زندانی نباید زیاد در زندان بماند. زندان برای تادیب، مجازات و اصلاح افراد است و پس از آن بازگشت به جامعه است. این سیاست ادامه دارد و نسبت به زندانیان امنیتی نیز این روند ادامه خواهد داشت."
آقای پورمحمدی با ذکر این‌که تلقی ما این است که حتی حقوق مجرمین و متخلفین باید حفظ شود، افزود: "بنده به عنوان وزیر دادگستری جزو اصلی‌ترین رسالت‌هایم تعقیب این‌گونه مسائل است و به طور جدی هم در دولت و هم در قوه قضاییه این مسائل را پیگیری می‌کنم. همچنین پرونده آقایان موسوی و کروبی در شورای (عالی) امنیت ملی از سوی دوستان بزرگوارمان تحت بررسی است."
وزیر دادگستری ایران توضیح بیشتری در مورد چگونگی بررسی پرونده میرحسین موسوی و مهدی کروبی، مسئولان بررسی این پرونده‌ها و زمان اعلام نتیجه بررسی‌ها نداد.
مهدی کروبی همراه با میرحسین موسوی و زهرا رهنورد معتقد به وجود تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ هستند و از بهمن ۱۳۸۹ به دنبال فراخوان آنها برای برگزاری راهپیمایی در حمایت از جنبش‌های موسوم به "بهار عربی"، در خانه‌های خود حبس شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر