۱۳۹۲ مهر ۲۱, یکشنبه

وحید شیخ بیگلو از زندان مرکزی تبریز آزاد شد







وحید شیخ بیگلو، فعال مدنی، که در اعتراضات شهریور ماه سال ۹۰ در تبریز بازداشت شده بود، از زندان مرکزی این شهر آزاد شده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، وحید شیخ بیگلو که روز دوم شهریور ماه سال ۹۰ به همراه ۲۷ تن دیگر در جلسه‌ی هم اندیشی، پیرامون نجات دریاچه‌ی اورمیه در تبریز توسط ماموران امنیتی بازداشت شده بودند، روز پنج‌شنبه ۱۸ مهرماه از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.
گفتنی ست که پیش‌تر نیز هرانا خبر آزادی مهدی حمیدی شفیق، دیگر فعال مدنی را که همراه با آقای شیخ بیگلو بازداشت شده بود؛ منتشر کرده است.

هفته‌ی گذشته شعبه‌ی ۱۵ دیوان عالی کشور حکم محکومیت این فعالین مدنی را نقض کرده بود. وحید شیخ بیگلو به اتهام "اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت" به ۱ سال حبس تعزیری و ۱ سال حبس تعلیقی محکوم شده بود.

پیش‌تر نیز حکم محکومیت محمود فضلی و مهدی نوری از دیگر متهمین این پرونده در دیوان عالی نقض و در شعبه‌ی ۴ تجدید نظر استان آذربایجان شرقی تبدیل به حکم برائت شده بود.

وحید شیخ بیگلو نیز که آذرماه سال ۹۰ به قید وثیقه‌ی ۵۰ میلیونی آزاد شده بود، در مجموع بیش از ۸ ماه از دوران حبس خود را گذرانده بود. وی پیش‌تر به دلیل فعالیت‌های مدنی خود بارها بازداشت و به دلیل ستاره دار شدن، از ادامه‌ی تحصیل بازمانده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر