۱۳۹۲ مهر ۱۳, شنبه

تایید حکم همسر عبدالفتاح سلطانی در دادگاه تجدیدنظر







حکم ۱ سال حبس تعلیقی و ۵ سال ممنوعیت خروج معصومه دهقان، همسر عبدالفتاح سلطانی در دادگاه تجدیدنظر به تایید رسید.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محکومیت یک سال حبس تعلیقی و ۵ سال ممنوعیت خروج از کشور برای معصومه دهقان معلم بازنشسته و همسر عبدالفتاح سلطانی در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان به تایید رسید.
دختر عبدالفتاح سلطانی در این باره به گزارشگر هرانا گفت: "این حکم قبلا در دادگاه بدوی صادر شده بود و چند ماه پیش در دادگاه تجدیدنظر به تایید رسید. منتهی چون وکلا دیر به دادگاه مراجعه کردند ما به تازگی متوجه تایید حکم شدیم."
وی در خصوص اتهامات مادرش گفت: اتهام مادرم تحصیل مال نامشروع از طریق دریافت جایزه حقوق بشری شهر نورنبرگ بود. این اتهام با اتهامی که به پدرم وارد شده بود و بخاطر آن دوسال حبس گرفت مشترک بود. مسئولین اتهام تحصیل مال نامشروع را بدلیل سفرمادرم به آلمان و گرفتن جایزه حقوق بشری نورنبرگ به نیابت از پدرم به وی وارد کردند.
وی در ادامه گفت: "مادرم پس از بازگشت از آلمان و قبل از بازداشت پدرم به این اتهام بازداشت شد و ۶ روز را در سلول انفرادی گذراند. در ‌‌نهایت حکم دادگاه بدوی ۱ سال حبس تعزیری بود که به مدت ۵ سال به تعلیق در می‌آمد. همچنین در این حکم مادرم به مدت ۵ سال ممنوع خروج از کشور محکوم شد."
عبدالفتاح سلطانی وکیل پایه یک دادگستری، فعال سر‌شناس حقوق بشر و زندانی سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین آخرین بار در ۱۹ شهریور ماه سال ۹۰ به اتهام تبلیغ علیه نظام، تشکیل جمعیت غیرقانونی، اجتماع و تبانی علیه نظام و تحصیل مال نامشروع از طریق دریافت جایزه حقوق بشذی نورنبرگ، ابتدا از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ۱۸ سال حبس تعزیری توام با تبعید به زندان برازجان و ۲۰ سال محرومیت از وکالت محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدید نظر استان تهران به ۱۳ سال حبس تعزیری توام با تبعید به زندان برازجان و ۲۰ سال محرومیت از وکالت تبدیل شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر