۱۳۹۲ مهر ۲۲, دوشنبه

چهار زندانی دیگر مشمول عفو شده و آزاد شدند







در پی اعلام عفو ۸۰ زندانی عقیدتی و امنیتی چهار زندانی دیگر عصر امروز از زندان آزاد شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پیمان صمدی، وحید روحبخش، مهدی تاجیک و عیسی خان حاتمی افرادی هستند که امروز مشمول عفو شدند.

قابل ذکر است مهدی تاجیک و عیسی خان حاتمی در زمان اعلام عفو در مرخصی بسر می‌بردند.
پیمان صمدی، زندانی سیاسی است که از فروردین ماه سال جاری جهت تحمل محکومیت خود به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد، وی دانشجوی متالوژی دانشگاه علمی کاربردی است که به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق وبلاگ نویسی مهرماه ۸۸برای اولین بار توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد و پس از مدتی بازداشت موقت در بند ۲۰۹ با قید وثیقه آزاد شد.

این زندانی سیاسی در ابتدا از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۴سال حبس تعزیری محکوم و پس از آن این حکم در شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر به یک سال حبس تعزیری تقلیل یافت و سه سال دیگر حبس وی به جزای نقدی تبدیل شد.

وحید روح بخش از معترضان انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ است که به دلیل شرکت در راهپیمایی‌های اعتراضی پس از انتخابات بازداشت شده بود وی فارغ التحصیل رشته معماری است و در تاریخ ۲۹ خرداد ۸۹ در منزل شخصی خود توسط ماموران وزارت اطلاعات قزوین بازداشت و به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات در زندان اوین منتقل شد بود.

روح بخش پس از گذراندن دو ماه در سلول‌های انفردی در بند ۲۰۹ به قید کفالت بیست میلیون تومانی آزاد شد. اما بلافاصله در شهریور‌‌ همان سال به اتهام اجتماع و تبانی از طریق شرکت در تجمعات، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب توسط قاضی صلواتی محاکمه و به سه سال جبس تعزیری محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدید نظر به هیجده ماه حبس تعزیری تقلیل یافت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر