۱۳۹۲ مهر ۲۸, یکشنبه

تعویق شش ماه حقوق کارگران کارخانه آب کامه‎







رئیس شورای اسلامی کار کارخانه «آب کامه» در سمنان از تعویق شش ماهه حقوق ۵۲ کارگر این کارخانه به سبب نوسانات ارزی و به تبع مشکلاتی که در خرید مواد اولیه تولید به وجود آمده است خبر داد.

«محمود حیدریان» در این باره به ایلنا گفت: کارگران کارخانه آب کامه از ابتدای سال جاری هیچ حقوقی دریافت نکرده‌اند و تنها چند کارگر که با قرارداد رسمی کار می‌کنند توانسته‌اند مبالغی را به عنوان مساعده از کارفرما دریافت کنند.


او با بیان اینکه تعداد کارگران رسمی این کارخانه ۲۳ نفر با سوابق بیش از ۲۰ سال است، افزود: مابقی کارگران با قرارداد موقت سه ماهه کار می‌کنند و امیدوارند هر سه ماه یکبار قرار داد کاریشان با کارفرما تمدید شود.

نماینده کارگران در مورد معوقات بیمه‌ای نیروی کار این کارخانه نیز اضافه کرد: بیمه ماه‌های فروردین، خرداد، مرداد و شهریور سال جاری به علاوه یک سوم بیمه اسفند ماه سال گذشته (۹۱) از سوی کارفرما به حساب تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

این فعال کارگری در ادامه، عمده مشکلات این کارخانه را فروش محصولات تولیدی‌اش ذکر کرد و گفت: با آنکه کارفرما به سختی می‌تواند مواد اولیه تولید را که شمش‌های برنجی و آلومینیوم است تهیه کند، اما در فروش محصولات تولیدی خود نیز دچار مشکل شده است.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ورود محصولات مشابه خارجی در بازارهای داخلی، عنوان کرد: متاسفانه مسئولان مجوز واردات محصولاتی را می‌دهند که در داخل کشور با کیفیت بهتر تولید می‌شود و ادامه این روند باعث ایجاد بحران در واحد‌های تولیدی شده است.

رئیس شورای اسلامی کارگران کارخانه آب کامه در پایان اظهار داشت: کارفرما برای جبران مشکلات مالی کارخانه نیاز به دریافت تسهیلات بانکی دارد اما وامهایی که به این کارخانه پیشنهاد می‌شود با بهره‌های بانکی بالاست و کارفرما توان بازپرداخت آن را ندارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر