۱۳۹۲ آبان ۲۵, شنبه

سیزدهمین روز اعتصاب غذای زندانیان محکوم به اعدام قزل‌حصار







 پنج تن از زندانیان اهل سنت زندان قزل‌حصار از سلول انفرادی به سالن خدمات منتقل شدند. اعتصاب غذای ایشان ادامه دارد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۱۳ آبان ماه جاری ۶ تن از زندانیان عقیدتی محکوم به اعدام اهل سنت در زندان قزل‌حصار دست به اعتصاب غذا زدند.
این شش نفر که حامد احمدی فرزند حبیب‌الله متولد ۱۳۶۰، کمال ملایی فرزند احمد متولد ۱۳۶۳، جمشید دهقانی فرزند خدارحم متولد ۱۳۶۴، جهانگیر دهقانی فرزند خدارحم ۱۳۶۵، صدیق محمدی فرزند حسین متولد ۱۳۶۵ و سید هادی حسینی فرزند محی الدین متولد ۱۳۶۲ نام داشتند در اعتراض به تصمیم مسئولین مبنی بر انتقالشان در آستانه ماه محرم دست به اعتصاب غذا زدند.
روز چهارشنبه ۱۵ آبان ماه مسئولین به‌جای رسیدگی به خواست‌های این زندانیان اقدام به ضرب وشتم ایشان توسط گارد ویژه زندان و انتقالشان به سلول انفرادی نمودند.
هادی حسینی پس از چند روز سپری کردن در سلول انفرادی بدلیل تشنج‌های پی در پی بداخل بند قبلی خود بازگشت ولی ۵ زندانی دیگر پس از ۱۰ روز انفرادی توام با اعتصاب غذا روز گذشته به سالن خدمات منتقل شدند.
یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: "سالن خدمات یکی از کثیف‌ترین سالن‌های زندان بوده و زندانیان ساکن در آن همگی به کارهای خدماتی و کارگری در زندان مشغول می‌باشند. حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی، جهانگیر دهقانی و صدیق محمدی حاضر به پایان دادن به اعتصاب غذای خود نیستند و خواهان بازگشت به بند قبلی خود می‌باشند."
وی همچنین بیان داشت: "جمشید دهقانی بر اثر اعتصاب از شرایط جسمی بسیار وخیمی برخوردار است. ضمنا دو عدد از انگشتان دست وی نیز بر اثر حمله گارد و ضرب و شتم ایشان در تاریخ ۱۵ آبان ماه شکسته است و بهداری زندان نیز هیچ اقدامی برای درمان ایشان انجام نمی‌دهد."

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر