۱۳۹۲ آبان ۱۰, جمعه

کشته و زخمی شدن سه نفر در اثر تیراندازی ماموران نیروی انتظامی







براثرتیراندازی نیروهای امنیتی و انتظامی ایران دو شهروند کرد کشته و یک شهروند دیگر به شدت زخمی شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سه شنبه ٨ آبان ماه ۱۳۹۲، نورالدین علیزاده مامدی شهروند کرد به همراه برادرش بهروز عليزاده مامدى فرزند قادراهل روستای دله در منطقه انزل از توابع ارومیه در پست بازرسی شهر شیراز هدف تیراندازی مستقیم نیروی انتظامی و امنیتی ایران قرار گرفتند که نورالدین علیزاده مامدی در دم جان باخته  و بهروز عليزاده مامدى به شدت زخمی شده و به بیمارستانی درشیراز منتقل و وضعیت وی وخیم اعلام شده است.
گفتنی است ،نورالدین علیزاده مامدی دارای ٤  فرزند دختر و سرپرست  خانواده بوده است و با پیگیریهای مکرر خانواده این شهروند تا زمان پخش این گزارش نیروهای امنیتی این شهر از تحویل جسد این شهروند کرد به خانواده اش ممانعت به عمل آورده است.
اتهام نامبردگان از سوی مقامات امنیتی، بی اعتنایی به دستور ایست ماموران انتظامی ذکر شده است. این در حالی است که بهروز مامدی مدعی است که اخطاری از سوی ماموران به ایشان داده نشده است.
هم چنین در نمونه دیگر شامگاه دوشنبه ٦ آبان ماه ۱۳۹۲، ساجی تمرزاده شهروند کرد فرزند حیدر ١٨ ساله  اهل روستای فرزیان منطقه سومای  برادوست از توابع اورمیه هدف تیراندازی مستقیم نیروی انتظامی و امنیتی ایران قرار گرفتند وجان خود را از دست داده است.
لازم به ذکر است، ساجی تمرزاده توسط نیروهای انتظامی مستقر در مرز گمرکی سرو واقع در٤٠ کیلو متری ارومیه کشته شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر