۱۳۹۲ آذر ۲, شنبه

یکی از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ دست به اعتصاب غذا زد

http://hra-news.org/images/stories/new/M/m.h.yp.seyfi.jpg






محمد حسن یوسف ‌پورسیفی زندانی سیاسی بند ٣۵٠ به نشانه اعتراض به عدم پیگیری وضعیت درمانی خود دست به اعتصاب غذای نامحدود زد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یوسف پورسیفی فعال حقوق بشر و کودکان کار و مسئول سابق واحد جذب و معرفی مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران روز جمعه اول آذر ماه اعتصاب غذای خود را اعلام کرده است.
این زندانی سیاسی دچار عارضه جدی اختلال در شبکه هر دو چشم است و پزشکان متخصص حدت بینایی وی را چهار دهم اعلام کرده‌اند.
از آن‌رو که بیماری وی بدلیل اهمال در درمان در زندان اوین دیگر قابل درمان نیست، یکی از مسئولین اجرای احکام زندان اوین به این زندانی اعلام کرده است که در صورت شکایت از زندان احتمال پرداخت دیه ٩٠ میلیون تومانی از سوی زندان وجود دارد.
این ادعا در حالی مطرح شده است که اکنون چندین ماه است بهداری اوین به دلیل نداشتن کیت‌های آزمایشگاهی، بخش آزمایش خود را به حال تعلیق در آورده است و علت آنرا نداشتن بودجه مالی اعلام کرده است.
یوسف پورسیفی که دچار مشکل دیسک کمر و فشار خون بالا و ضربان نامنظم قلب است، یکبار بطور اورژانسی به بیمارستان مدرس منتقل شده است.
به رغم اینکه پزشکان دستور بستری شدن وی را صادر کرده بودند، نبود مجوز بستری از سوی دادستانی موجب بازگراداندن وی به زندان شد و مسئولین زندان از اعزام مجدد او خودداری کردند.
از سوی پزشکان عمومی بند ٣۵٠ توصیه شده است تا این زندانی سیاسی از سوی پزشک مغز و اعصاب ویزیت شود که پزشک مذکور نیز الان حدود ٧ ماه است بدلیل اختلافات مالی به زندان نیامده است.
در هفته پیش مسئولان زندان اوین به این زندانی قول مساعد داده بودند که به وضعیت وی رسیدگی کنند که تعلل در ایفای عهد موجب شد تا محمد حسین یوسفی ‌پورسیفی دست به اعتصاب غذا زند.
این زندانی در سال ٩٠ توسط اطلاعات سپاه دستگیر شده و از سوی شعبه ١۵ دادگاه انقلاب به تحمل ۵ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر