۱۳۹۲ آذر ۱۵, جمعه

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز







دانشگاه صنعتی شیراز شاهد تجمع حدود ۳۰۰ نفر از دانشجویان در مقابل سرویس غذاخوری دانشگاه بود.
به گزارش‌ دانشجونیوز، این تجمع در اعتراض به معضلات صنفی دانشجویان، به ویژه مشکلات سلف سرویس دانشگاه، با حرکتی نمادین آغاز شد.
دانشجویان با چیدن سینی‌های غذا از داخل سلف به سمت ساختمان مدیریت دانشگاه اعتراض خود را نشان دادند.
علی رغم حضور دکتر علیزاده، مدیر امور دانشجویی و دکتر حسام الدینی، معاون دانشجویی، و تلاش برای پاسخگویی و رفع مشکلات موجود، دانشجویان خواستار حضور ریاست دانشگاه، آقای دکتر جم، برای پاسخ گویی مستقیم به آن‌ها نسبت به مشکلات موجود شدند.
یکی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز می‌گوید: در ‌‌نهایت پس از گذشت یک ساعت و نیم و تماس‌های مدیر و معاون دانشجویی دانشگاه با ایشان، در جمع دانشجویان معترض حضور یافتند. در حالی که ایشان از زمان آغاز ریاستشان در این دانشگاه در مرداد ماه سال ۸۹، علی رغم درخواست‌های مکرر دانشجویان، شورای صنفی و تلاش‌های فعالین دانشجویی این دانشگاه، حاضر به حضور در جمع دانشجویان و پاسخ گویی مستقیم به ایشان و یا تشکیل جلسه با نهادهای دانشجویی نشده بودند. اما ظاهراً با انتخاب دولت تدبیر و امید و تغییر ساختار وزارت علوم، خود را ناچار به پاسخ گویی دیدند.
انتقاد نسبت به شیوهٔ مدیریتی و عملکرد رییس دانشگاه در طول ۳ سال گذشته، مشکلات عدیدهٔ فرهنگی، پلمپ غیر قانونی انجمن اسلامی دانشگاه در‌‌ همان روزهای نخست ریاست و ایجاد فضای امنیتی و برخوردهای شدید انضباطی از جمله اعتراض‌های دانشجویان به رییس دانشگاه بود.
در ‌‌نهایت دانشجویان معترض خواستار برگزاری جلسهٔ پرسش و پاسخ با حضور دکتر جم و معاونین وی شدند. رییس دانشگاه نیز این خواسته دانشجویان را پذیرفته است.
در همین راستا مقرر شد که هفتهٔ آینده، جلسهٔ پرسش و پاسخی از طریق شورای صنفی دانشگاه به عنوان نمایندهٔ دانشجویان، در سالن آمفی تئا‌تر دانشگاه به صورت عمومی و در جمع همهٔ دانشجویان برگزار شود.
در پایان این تجمع که حدود دو ساعت به طول انجامید، دکتر جم به دانشجویان معترض وعده داد که هیچ یک از دانشجویان، به دلیل شرکت در این تجمع، دچار مشکل انضباطی نخواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر