۱۳۹۲ آذر ۲۴, یکشنبه

نامه جمعی از زندانیان بهایی در گرامی داشت خاطره ماندلا









جمعی از زندانیان بهایی محبوس در بند ۴ زندان رجایی شهر کرج در پی مرگ نلسون ماندلا رهبر مبارزات ضد آپارتاید نژادی در آفریقای جنوبی با نگارش نامه ای از زندان یاد او را گرامی داشتند.
متن کامل این نامه که در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته است به شرح زیر است:
خبر در گذشت جناب نلسون ماندلا، مرد نامداری که یک عمر برای رفع تبعیضات نژادی و تعصبات جاهلی و استقرار صلح و پایداری و استقامت نمود موجب حزن و اندوه گشت. بهاییان ایران که در تمامی تاریخ مذهبی‌ خود در این سرزمین مقدس از تعصبات مذهبی‌ رنج برده اند و همچون او در راه رفع تعصبات، مشکلات فراوان بسی‌ تحمل نموده اند به خوبی‌ به عظمت کار او واقفند و شاهد هستند که در پرتو اقدامات و و وجدان بیدار خیرخواهان جهان ،آپارتاید نژادی رفته رفته در سراسر عالم رنگ میبازند .
حس روز افزون شهروندی جهانی‌ از نشانه‌های تغییری است که او بوجود آورده است .ما که برای رفع همه ی انواع تعصبات از جمله تعصب مذهبی‌ و خدمت به مرز و بوم خود شیوه‌ای بدون خشونت ،سازنده و صلح آمیز در پی‌ گرفته ایم.
مطمئن هستیم که ستم دیدگان بی‌ شمار جهان از این شیوه برای مقابله با ظلم و ستم سر مشق قرار خواهد گرفت و همه ی مردم در خواهند یافت که هیچ قدرتی‌ نمیتواند روح انسانهای چون ماندلا را که به نیروی ایمان زنده و به هدف خدمت به عالم انسانی‌ مزیّن است مغلوب سازد .
نام و یاد و عمل او در دلهای انسان‌های آزادیخواه همواره جاودان خواهد ماند.
جمعی‌ از بهاییان زندانی – زندان رجایی شهر
۲۹ / ۹ / ۹۲

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر