۱۳۹۲ آذر ۲۹, جمعه

جلوگیری از ورود کارگران اخراجی توربین شهریار به کارخانه

در پی حضور دو تن از مسئولین دولتی برای بررسی مشکلات کارخانه






 هنگام حضور دو تن از مسئولین دولتی، نیروهای امنیتی از حضور کارگران اخراج شده توربین شهریار در محوطه کارخانه جلوگیری به عمل  آوردند.
 بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، درمورخه ۲۶ آذرماه سال جاری نماینده مردم استان البرز در مجلس شورای اسلامی به همراه فرماندار شهرستان فردیس به جهت بازدید از شرکت قطعات توربین شهریار به این شرکت مراجعه نموده تا  از نزدیک وضعیت  گزارش شده این شرکت را مورد بررسی قراردهند.
 شرکت قطعات توربین شهریار در طول دوسال گذشته چندین بار شاهد اعتصابات گسترده کارگران بوده است. طولانی‌ترین اعتصاب در پایان خردادماه صورت پذیرفت که بدلیل اخراج چهل نفر از کارگران این شرکت، این واحد تولیدی به مدت چهل وپنج روز دراعتصاب کامل بسر برد.
 روز سه‌شنبه ۲۶ آذر ماه تعدادی از کارگران اخراج شده با شنیدن ورود نماینده وفرماندار به شرکت مذکور قصد ورود به شرکت را داشتند که با تدابیر شدید امنیتی مواجه شده وحراست این شرکت با هماهنگی بانیروی انتظامی ازورود این کارگران جلوگیری بعمل آورده.
 یکی از کارگران این واحد تولیدی به گزارشگر هرانا گفت: «نیروهای حراست و پلیس با ترفندی از مواجه حضوری افراد با مسولین جلوگیری بعمل آوردند. لازم به ذکر است درپی اعتصابات انجام گرفته وبا تصمیم شورای تامین استانداری البرز رییس حراست این شرکت مدیر اموراداری وتنی چند از مدیران تعلیق ازخدمت یا برکنار شده‌اند واز آنجا که مدیرعامل شرکت درمصاحبه باروزنامه (ایران امروز) درمورخه ۲۴ تیرماه اعلام نموده بود که برخی از کارگران مشکل اعتیاد دارند و بعد تکذیب نمودند باهماهنگی با حراست شرکت درماه جاری نسبت به جاسازی مواد مخدر در کمد لباس تعدای از کارگران منجمله ریس شورای این شرکت اقدام کرده وبا این ترفند موج جدید اخراج راکلید زده‌اند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر