۱۳۹۲ دی ۷, شنبه

اعتصاب کارگران نیروگاه دماوند در اعتراض به مسائل صنفی









حدود ۱۰۰ نفر از کارگران نیروگاه دماوند صبح امروز در واکنش به بی‌توجه‌ای به اعتراضات‌ گذشته‌شان، بار دیگر در مقابل درب ورودی این نیروگاه تجمع کردند.
یکی از کارگران حاضر در این تجمع، در توضیح علت برگزاری مجدد اجتماع اعتراضی کارگران نیروگاه دماوند به ایلنا گفت: ۵۱۰ کارگر شاغل در این نیروگاه بیش از یک سال است بابت معوقات پراکنده حقوقی طی سال‌های ۹۰ تا ۹۱، از جمله اضافه کاری، عیدی، پاداش و بن کارگری از این نیروگاه طلبکارند.
این کارگر در تشریح جزئیات خواسته‌های حقوقی کارگران گفت: بن کارگری، حق کنترل فرکانس و پاداش تولید کارگران از سال ۹۰ پرداخت نشده است. همچنین کارفرما مکلف است هر سال دو دست لباس کار در اختیار کارگران قرار دهد اما کارگران همچنان با لباس‌های کار سال ۹۰ مشغول کارند.
وی افزود: به جز مطالبات معوقه یاد شده، کارگران نیروگاه دماوند در یک سال و نیم گذشته دستمزد ماهیانه خود را با تاخیر دریافت کرده‌اند.
این کارگر با بیان اینکه تاخیر در پرداخت مطلبات قانونی کارگران بعد از واگذاری و انتقال مالکیت نیروگاه دماوند از وزارت نیرو به بنیاد شهید آغاز شد، افزود: کارفرمای جدید در خصوص پرداخت مطالبات سال ۹۰ کارگران نیز بی‌توجه است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر