۱۳۹۲ آذر ۱۲, سه‌شنبه

دستگیری گردانندگان سایت محبوب آی تی و تکنولوژی







شش نفر از نویسندگان و اعضای فنی سایت مشهور «نارنجی» در ایران از سوی نیرو‌های سپاه دستگیر شدند.
به گزارش دیگربان، سایت «نارنجی» روز سه‌شنبه (۱۲ آذر) اعلام کرده که از سرنوشت این افراد پس از دستگیری اطلاعی در دست نیست و فعالیت این سایت نیز متوقف شده است.
هویت دستگیر شدگان علی‌اصغر هنرمند٬ عباس واحدی٬ علی‌رضا وزیری٬ نسیم نیکمهر٬ ملیحه نخعی٬ محمدحسین موسی‌زاده و سارا سجادپور اعلام شده است.
سایت نارنجی در سال ۱۳۸۹ برنده عنوان بهترین سایت اطلاع‌رسانی در سومین جشنواره آنلاین وب‌سایت‌های ایران و در سال ۹۱ برنده جایزه بهترین وبلاگ فارسی از نگاه دویچه‌وله شده بود.
در روز‌های اخیر منابعی از داخل ایران گزارش کرده‌اند که سازمان اطلاعات سپاه دستگیری گروهی از فعالان در شبکه‌های اجتماعی و برخی سایت‌های شناخته‌شده را آغاز کرده است.
هنوز از کم و کیف این دستگیری‌ها اطلاعات دقیقی در دست نیست و مشخص نیست در یک ماه گذشته چند نفر دستگیر شده‌اند.
در دو هفته اخیر برخی رسانه‌های وابسته به سپاه نیز گزارش‌ها و اخبار متعددی علیه شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده و خواستار فیلتر شدن آن‌ها شده بودند.
خبرگزاری «تسنیم» اصلیترین رسانه وابسته به سپاه است که در این مدت مطالب و گزارش‌های متعددی علیه «وی‌چت» ٬ «تانگو» و «وایبر» منتشر کرده است.
همزمان با دور جدید بازداشت‌ها فعالان اینترنت در ایران٬ قوه قضائیه نیز فشار‌ها بر مطبوعات را آغاز کرده است.
روزنامه «نشاط» از جمله روزنامه‌هایی است که پس از چهار ماه آماده‌سازی با مخالفت قوه قضائیه از انتشار بازماند.
به نظر می‌رسد این فشار‌ها و محدودیت‌ها بی‌ارتباط با تلاش دولتی یازدهم برای رفع فیلتر از فیس‌بوک و برخی دیگر از شبکه‌های اجتماعی نباشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر