۱۳۹۲ دی ۱, یکشنبه

دانشجویان دانشگاه هنر برای چهارمین بار دست به تجمع زدند









دانشجویان دانشگاه هنر تهران عصر روز شنبه برای چهارمین بار برای برکناری یا استعفای رییس دانشگاه هنر و معاونین وی دست به تجمع اعتراضی زدند.
به گزارش کلمه، در این تجمع که در دانشکده هنرهای کاربردی واقع در چهار راه ولیعصر برگزار شد، دانشجویان دانشکده‌های مختلف دانشگاه هنر مانند دانشکده کاربردی- دانشکده تجسمی- دانشکده موسیقی- دانشکده سینما تئاترو معماری و شهرسازی نیز شرکت داشتند و با شعارهای «رئیس بی‌لیاقت استعفا استعفا» «وزارت علوم پیگیری پیگیری»، خواستار رسیدگی به وضعیت دانشگاه هنر و ریاست آن شدند.
این چهارمین تجمعی است که دانشجویان این دانشگاه در هفت روز گذشته انجام داده‌اند و در آن خواستار استعفای سعید کشن فلاح رئیس این دانشگاه و یا برکناری وی توسط وزارت علوم شدند. همچنین در روزهای گذشته تعدادی از اساتید نیز به جمع معترضین پیوسته‌اند و یا با نگارش نامه مراتب اعتراض خود را به وزارت علوم رسانده‌اند.
بر اساس این گزارش، کمیته بررسی وضعیت اساتید با محوریت یکی از اعضای هیئت علمی به نام دکتر زوایه و سعید کشن فلاح، به دلیل اطلاع از تغییر ریاست دانشگاه در ماه‌های آینده در حال ایجاد خلل در قرارداد‌ها و ادامه کار برخی اساتید منتقد دانشگاه هستند تا با تسویه فضای هیئت علمی به نفع خود، ادامه مدیریت دانشگاه را نیز در سیطره خود درآورند. به همین دلیل، قرارداد برخی اساتید تمدید نشده و تعدادی دیگر نیز در حال بازنشستگی اجباری هستند که این اتفاق مورد اعتراض دانشجویان و اکثریت اعضای هیئت علمی قرار گرفته است.
این گزارش میفزاید که در چند روز گذشته دکتر فرزان سجودی استاد شناخته شده تمثیل‌شناسی و نشانه‌شناسی کشور و دانشگاه هنر نیز با بهانه‌های اداری پس از سال‌ها از تدریس بازمانده و عملا از دانشگاه اخراج شده است.
در این تجمع طوماری خطاب به وزیر علوم تحقیقات و فناوی به امضا رسید که در آن خواستار توجه بیشتر به «بزرگ‌ترین دانشگاه تخصصی هنر کشور» شده تا از این فضا حاکم بر آن رهایی پیدا کند و روزهای تعالی خود بازگردد.
در این تجمع اعتراضی علاوه بر شعارهایی علیه رییس دانشگاه یاد صانع ژاله، نیز گرامی داشته شد.
صانع ژاله دانشجوی رشته نمایش دانشگاه هنر بود که در راهپیمایی حمایت از انقلابهای منطقه در ۲۵ بهمن ۱۳۸۹، به ضرب گلوله نیروهای لباس شخصی و امنیتی به شهادت رسید.
اشاره ی دانشجویان در شعارهای خود به فلاح از آن جهت است که بعد از ۲۵ بهمن سال ۸۹ و اتفاقات آن روزها، رسانه‌های وابسته به محافل امنیتی اعلام کردند که صانع ژاله بسیجی است این در حالی بود که با انتشار تصاویری از دیدار اعضای انجمن اسلامی دانشگاه هنر با ایت الله العظمی منتظری (ره) که صانع ژاله نیز در ان دیدار حضور داشت حقیقت آشکار شد.
در ان روزها سعید کشن فلاح ریاست وقت و حال حاضر دانشگاه در مصاحبه‌هایی با سایتهای امنیتی و همین طور اخبار بیست و سی صدا و سیما صانع ژاله را عضو بسیج معرفی کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر