۱۳۹۲ دی ۱۲, پنجشنبه

احمد کریمی از شرایط جسمی نگران کننده ای برخوردار است





احمد کریمی زندانی تبعیدی به گنبدکاووس از سردردهای عصبی و مشکلات معده رنج می‌برد و مسئولین رسیدگی‌ای به وضعیت وی نمی‌کنند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، احمد کریمی زندانی سیاسی تبعید شده به زندان گنبد کاوس که خود و خانواده‌اش بار‌ها تقاضای انتقال به یکی از زندانهای استان تهران را از مسئولین زندان کرده و با جواب منفی ایشان روبرو شده‌اند، مدت زیادی است به بیماری حاد معده و سردردهای شدید عصبی مبتلا شده است.
مسئولین زندان تاکنون هیچ اقدامی برای درمان این زندانی سیاسی یا فراهم آوردن امکاناتی برای اعزام وی به مرخصی درمانی صورت نداده‌اند.
خانواده احمد کریمی که در شهریور ماه برای یک ملاقات ۲۰ دقیقه‌ای از تهران به گنبدکاووس رفته بودند با رفتار عجیب مسئولین حفاظت زندان روبرو شدند.
یکی از مسئولین حفاظت زندان در تمام طول ملاقات در کنار این زندانی سیاسی و خانواده‌اش نشسته بود و سخنان رد و بدل شده بین ایشان را یادداشت می‌کرد.
این رفتار عجیب با اعتراض احمد کریمی و خانواده وی روبرو می‌شود و مامور حفاظت هم در جواب می‌گوید که این دستور دادستانی است.
در اعتراض به این برخورد مسئولین با ملاقات این زندانی سیاسی، احمد کریمی از خانواده‌اش می‌خواهد که دیگر برای ملاقات به گنبدکاووس نیایند و به همین دلیل وی و خانواده‌اش عملا از ملاقات محروم شده‌اند.
شایان ذکر است احمد کریمی یکی از محاکمه شدگان در دادگاه‌های جمعی و نمایشی پس از انتخابات خرداد ۸۸ بود که توسط قاضی صلواتی به اعدام محکوم شد.
این در حالی بود که وی پیش از انتخابات بازداشت شده بود، حکم احمد کریمی در دادگاه تجدید نظر به ۱۵ سال حبس تعزیری و تبعید به گنبد کاووس تقلیل یافت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر