۱۳۹۲ بهمن ۱, سه‌شنبه

مخالفت با مرخصی درمانی بهنام ایرانی

 دادستانی با مرخصی درمانی بهنام ایرانی مخالفت کرد و از سه هفته پیش دستور داده شد، وی با هزینه شخصی بصورت تحت الحفظ به بیمارستان اعزام شود.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، تقاضای مرخصی درمانی بهنام ایرانی بار دیگر رد شد و اینبار دادستان ضمن رد درخواست وی دستور رسیدگی و درمان وی بصورت تحت الحفظ و با هزینه شخصی را صادر کرد که با وجود گذشت سه هفته از این دستور هنوز عملی نشده است.
بهنام ایرانی کشیش نوکیش مسیحی بدلیل مشکلات روده و پس از تایید مراجع پزشکی زندان درخواست مرخصی درمانی خود را مطرح کرده بود.
بهنام ایرانی در سال ۱۳۸۵ بخاطر فعالیت‌های کلیسایی‌اش به اتهام برگزاری مراسم دعا و پرستش در خانه و بشارت دادن افراد دستگیر و چندین ماه را در بازداشت به سر برد تا اینکه به قید وثیقه از زندان آزاد شد.
در ۴ اسفند ماه ۱۳۸۶، شعبه ۳۰ دادگاه تجدید نظر تهران، وی را به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» به پنج سال حبس تعلیقی محکوم نمود.
مأمورین امنیتی پس از آن در ۲۵ فروردین ۱۳۸۹ به منزل ایشان در کرج هجوم برده و با بدرفتاری و ضرب و شتم وی را بازداشت نمودند.
اینبار در دادگاه بهنام ایرانی را به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۱ سال حبس تعزیری محکوم نمودند و به همین دلیل ۵ سال حبس تعلیقی قبلی وی نیز به مورد اجرا در آمد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر