۱۳۹۲ دی ۱۴, شنبه

وضعیت زندان ندامتگاه مرکزی کرج بحرانی‌تر از قبل





پیرو گزارشات قبلی که از زندان ندامتگاه مرکزی کرج منتشر شده است، وضع این زندان بد‌تر از قبل گزارش می‌شود.
یکی از زندانیان ندامتگاه مرکزی کرج به گزارشگر هرانا گفت: «این اواخر در پی بروز فصل سرما بیماری‌های واگیردار در بند شیوع پیدا کرده. پیش‌تر نیز بیماری‌هایی همچون “سل، هپاتید و ایدز” در بندهای زندان ندامتگاه مرکزی کرج بسیار شایع بود و این وضع با شروع فصل سرما بسیار وخیم‌تر شده است. پزشکان بهداری زندان از دو هفته قبل دست به اعتصاب زده‌اند و از ویزیت زندانیان سر باز می‌زنند. علت اعتصاب پزشکان بهداری زندان ندامتگاه مرکزی کرج پایین بودن دستمزد‌هایشان اعلام شده است. فاضلاب بهداری بالا زده و مسئولین زندان هیچ اقدامی برای تعمیر آن صورت نمی‌دهند و این نیز باعث اعتراض پزشکان بهداری شده است.»
وی در ادامه بیان داشت: «تعداد مرگ و میر زندانیان بر اثر بیماری در زندان ندامتگاه مرکزی کرج بسیار بالا رفته. این موضوع تاحدی بارز بود که چند روز پیش چند نفر از بازرسی اداره کل به زندان ندامتگاه آمده و پزشکان و ریاست بهداری را مورد بازجویی قرار دادند. سئوال بازرسان در هنگام بازجویی این بود که چرا بیماری‌هایی که در این زندان منجر به مرگ شده بیماری‌های جدی‌ای نیستند، چرا رسیدگی نمی‌کنید و این بیماری‌ها منجر به مرگ زندانیان می‌شود. پزشکان بهداری نیز کمبود امکانات و دارو را به عنوان دلایل بالارفتن آمار مرگ و میر در زندان برشمردند.»
وی در پایان گفت: «اکنون در مجموع بهداری زندان با کمبود شدید دارو روبروست و از هر سالن که حدود ۵۰۰ زندانی دارد حدود ۲۰۰ نفر آن به بیماری‌هایی همچون خارش پوست، گال و بیماری‌های عفونی مبتلا شده‌اند.»
گفتنی است، پیشتر نیز گزارشی مشروح از وضعیت زندان ندامتگاه مرکزی کرج منتشر شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر