۱۳۹۲ بهمن ۹, چهارشنبه

۱۵۰ کارگر کارخانه یخچال‌سازی “ایران پویا” تجمع اعتراضی برپا کردند





 امروز، دوشنبه هفتم بهمن‌ماه حدود ۱۵۰ نفر از کارگران کارخانه یخچال‌سازی “ایران پویا” در اعتراض به مشخص نبودن سه درصد از سهام دو هزار کارگر این کارخانه، در مقابل درب ورودی این کارخانه دست به تجمع زدند.
به‌گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، اکبر قربانی، یکی از سهام‌داران کارخانه “ایران پویا” گفت این کارخانه در اسفندماه سال گذشته منحل اعلام شده و با آن‌که انحلال آن بدون تأیید هیچ نهاد مرتبطی انجام شده، هنوز تکلیف سه درصد از سهام این کارخانه که متعلق به کارگران است مشخص نیست.
وی افزود: “کارگران در تجمع امروز از مسئولان کارخانه خواستند اختیار تصمیم‌گیری سه درصد از سهام کارخانه را به کارگران واگذار کنند وهیچ کس حق دخل وتصرف در اموالی که متعلق به کارگران است را ندارد.”
قربانی گفت بیش از ۶۰ نفر از سهام‌داران این کارخانه کارگرانی هستند که در دوران جنگ ایران و عراق زخمی شده‌اند که به آن‌ها در ایران “جانباز” می‌گویند.
به‌گفته وی انحلال کارخانه “ایران پویا” غیرقانونی است و این کارخانه یکی از پر درآمد‌ترین واحدهای تولیدی کشور است که به دلیل بی‌تدبیری برخی مسئولان منحل اعلام شده است.
با واگذاری این واحد تولیدی به شرکت “ایران افزار” بسیاری از نیروی کار این کارخانه بیکار و بازخرید اجباری شده‌اند.
شرکت ایران پویا در کیلومتر چهار جاده قدیم کرج در غرب تهران واقع است و در سال ۱۳۳۶ با نام شرکت پارس آمریکا تأسیس شد.
این شرکت سپس با نام تجاری “جنرال استیل” تولید انواع یخچال‌های خانگی و مقاطع مس و برنج را در سال ۱۳۳۸ آغاز کرد و پس از پیروزی انقلاب ایران در سال ۱۳۵۷ به “ایران پویا” تغییر نام داد و در سال ۱۳۷۰ وار د بازار بورس اوراق بهادار گردید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر