۱۳۹۲ بهمن ۵, شنبه

اعمال شرط برای علمای اهل‌سنت برای اعزام به حج





نهاد رهبری در امور اهل‌سنت شرط پذیرش «طرح ساماندهی مدارس دینی اهل سنت» را برای اعزام علمای اهل‌سنت بلوچستان به عمره مفرده برقرار نموده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، همزمان با اعلام آغاز مرحله دوم نام نویسی برای کاروان‌های عمره مفرده در سیستان و بلوچستان از روز چهارشنبه به مدت یک هفته، نهاد رهبری در امور اهل سنت از این مساله برای گسترش کنترل خود بر مدارس و مساجد اهل سنت استفاده می‌کند.
نهاد رهبری در امور اهل سنت بلوچستان برای پذیرش طرح ساماندهی مدارس دینی اهل سنت از سوی روحانیان سنی مذهب استان که از آن به «کنترل مدارس دینی» یاد می‌کنند ثبت نام برای عمره مفرده را منوط به پر کردن فرمهای پذیرش طرح ساماندهی مدارس دینی اهل سنت کرده است.
یکی از علمای دینی اهل سنت در این رابطه اظهار داشت: «روز پنجشنبه ۳ بهمن ماه جلسه‌ای را در نهادهای رهبری استان ترتیب دیده‌اند و از علمای اهل سنت برای شرکت در آن دعوت کرده‌اند تا هر کس با پذیرفتن طرح موافقت کند و فرم‌های مربوطه را پر کند برای سفر عمره مفرده خارج از نوبت نام نویسی شود.»
گفتنی است پیش‌تر قبول «طرح ساماندهی مدارس دینی اهل سنت» از سوی شورای هماهنگی مدارس و مساجد اهل سنت سیستان و بلوچستان رد شده و این شورا اداره مدارس و مساجد را وظیفه خود اهل سنت دانسته‌اند و دخالت در امور اداری را خط قرمز خود قلمداد کرده‌اند.
احمدی‌نژاد در دوره دوم ریاست جمهوری خود و پس از وقایع سال ۱۳۸۸ طرحی را به نام «ساماندهی مدارس دینی اهل سنت» به‌تصویب رساند.
هدف از اجرای این طرح این بود که کلیه مدارس دینی زیر نظر مستقیم و با برنامه ریزی افرادی پیش برود که دفتر رهبری تعیین می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر