۱۳۹۲ اسفند ۶, سه‌شنبه

رحمان قهرمانپور به مرخصی استعلاجی اعزام شد





ساعاتی پیش دکتر رحمان قهرمانپور از همکاران سابق حسن روحانی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و زندانی بند ۳۵۰ اوین به مرخصی درمانی اعزام شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دکترقهرمانپور مدیر گروه خلع سلاح مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص و از همکاران سابق حسن روحانی و حسین موسویان بود که به دلیل نوشتن گزارش‌های انتقادی در مورد سیاست‌های هسته‌ای در دوران احمدی‌نژاد و حمایت از نیل به یک توافق هسته‌ای کم هزینه در ۱۰خرداد۱۳۹۰ در محل کار خود در این مرکز دستگیر و مدت یک سال را در حبس انفرادی در بازداشتگاه ۲۰۹ گذرانید و در این مدت بر اثر ضرب و شتم و شکنجه به بیماری ارتروز کمر مبتلا شد و ضعف بینایی و بیماری قوز قرنیه وی هم تشدید شد.
در بهمن ماه ۱۳۹۱ نماینده وزارت اطلاعات با توجه به گزارش‌های پزشکی موجود با مرخصی استعلاجی وی موافقت کردند اما همزمان دکتر قهرمانپور در نامه‌ای به آقای روحانی شکنجه‌های روحی و روانی و جسمی وارد شده بر او و نحوه پرونده سازی را تشریح کرد، پس از آن مرخصی استعلاجی وی لغو گردید.
بعد از رییس جمهورشدن حسن روحانی پرونده دکترقهرمانپور دوباره به جریان افتاد، اما این باردادستان تهران با آزادی وی و دادن مرخصی استعلاجی مخالفت کرد.
محکومیت این زندانی سیاسی در اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ به پایان می‌رسد.
همچنین گفتنی است سالار ستوده دیگر زندانی بند ۳۵۰ نیز ساعاتی پیش به مرخصی اعزام شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر