۱۳۹۲ اسفند ۹, جمعه

ممانعت از اعزام اکبر امینی به مراکز درمانی خارج از زندان





مسئولین بند ۳۵۰ از اعزام اکبر امینی به مراکز درمانی خارج از زندان ممانعت به عمل آوردند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اکبر امینی زندانی سیاسی بند ۳۵۰ اوین که برای درمان مشکلات فک و دندان خود باید روز چهارشنبه ۷ اسفند ماه به مراکز درمانی خارج از زندان اعزام می‌شد با ممانعت مسئولین روبرو شد.
یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: «مومنی معاون اجرایی زندان اوین بدلیل تشنجات اخیر در بند ۳۵۰ از اعزام اکبر امینی به مراکز درمانی ممانعت کرده است.»
لغو اعزام اکبر امینی به مراکز درمانی در حالی صورت گرفت که پیش‌تر دادستان دستور اعزام وی را صادر کرده بود.
اکبر امینی که شب ۱۷ خرداد ماه در منزل مسکونی خود بازداشت شده بود پس از گذشت بیش از ۱۰۰ روز در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ اوین به بند ۳۵۰ این زندان منتقل شد.
لازم به یادآوریست، اکبر امینی در ۲۵ بهمن ماه سال ۱۳۸۹ با در دست داشتن نمادهای اعتراضی از جرثقیلی واقع در چهارراه قصر تهران بالا رفته که پس از چند ساعت بازداشت و به یک سال حبس تعزیری محکوم و پس از تحمل یک سال حکم خود از زندان آزاد شده بود. وی پس از آزادی بار‌ها توسط نیروهای امنیتی بازداشت و احضار شده است.
بتازگی نیز طی احضاریه‌ای از دادگاه انقلاب حکم ۵ سال محکومیت اکبر امینی در دادگاه تجدیدنظر استان به تایید رسیده و به همین دلیل حکم ۱ سال حبس تعلیقی وی نیز به اجرا گذارده خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر