۱۳۹۲ اسفند ۴, یکشنبه

بازداشت فرزند یکی از روحانیان اهل‌سنت





فرزند مولوی یوسف سهرابی (نکهچی) توسط ماموران وزارت اطلاعات ایرانشهر بازداشت و تا کنون هیچ اطلاعی از وضعیت وی در دست نیست.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز سه شنبه ۲۹ بهمن ۹۲ احمد سهرابی فرزند مولوی محمد یوسف سهرابی (نکهچی) توسط ماموران وزارت اطلاعات ایرانشهر دستگیر و به مکان نا‌معلومی منتقل شد.
مولوی محمد یوسف نکهچی روحانی اهل سنت بلوچ در تاریخ ۲۱ فروردین ۸۷ به اتهام همکاری با یکی از گروه‌های معاند نظام در زندان زاهدان اعدام شد.
پس از اعدام وی بار‌ها اطرافیان وی به اداره اطلاعات احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.
حبیب الله سربازی فعال حقوق بشر و برنامه ساز تلویزیون از قول یکی از اقوام احمد سهرابی که نخواست نامش فاش شود گفت: «روز سه شنبه ۲۹ بهمن هنگامی که احمد سهرابی به همراه تعدادی از دوستانش سوار خورو در حال حرکت به سوی نیکشهر بودند متوجه می‌شوند یک خودرو پژو آن‌ها را تعقیب می‌کند. در دو راهی بخش اسپکه به طرف منطقه چانف تغییر مسیر می‌دهند و ماشین پژو از تعقیب آن‌ها باز می‌ماند. اما در مسیر چانف و مته سنگ یک دستگاه زانتیا وابسته به ماموران وزارت اطلاعات بدون هیچ هشداری برای متوقف کردن ماشین حامل احمد سهرابی خود را به آن می‌زند و به راننده و سرنشینان می‌گوید ما فقط با احمد کار داریم.»
وی در ادامه گفت: «ماموران وزارت اطلاعات چشم‌های احمد را بسته و با خود می‌برند و مدارک ماشین را هم می‌گیرند و از آن‌ها می‌خواهند برای تحویل گرفتن مدارک به دفتر وزارت اطلاعات ایرانشهر مراجعه کنند.»
این منبع همچنین گفت: «از روز سه شنبه که احمد بازداشت شده است تا کنون هیچ خبری از وی نیست و وماموران وزارت اطلاعات هیچ پاسخی به خانواده و معتمدان محل نیم دهند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر