۱۳۹۳ فروردین ۱۸, دوشنبه

پس از ۲۲ ماه سهیل بابادی همچنان بلاتکلیف است





سهیل بابادی کاربر فیسبوک زندانی در زندان اوین پس از بیش از ۲۲ ماه همچنان بصورت بلاتکلیف در زندان بسر می‌برد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سهیل بابادی که اول خرداد ماه سال ۱۳۹۱ به‌دلیل فعالیت فیسبوکی بازداشت شد پس از گذشت ۲۱ ماه همچنان بصورت بلاتکلیف در زندان بسر می‌برد.
یکی از نزدیکان سهیل بابادی به گزارشگر هرانا گفت: «سهیل آخرین بار اوایل اسفند ماه سال ۱۳۹۲ در شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران به اتهام سب  النبی مورد محاکمه قرار گرفت. این ششمین جلسه دادگاه وی بود و قرار است در صورتی که این دادگاه به نتیجه برسد سهیل مجددا در دادگاه انقلاب به اتهام توهین به رهبری و اجتماع و تبانی مورد محاکمه قرار گیرد.»
این منبع در ادامه گفت: «بابت مطالبی که در سایت‌ها در مورد سهیل بابادی منتشر شد کیفرخواست جدیدی برایش صادر شد و دی ماه پرونده وی به دادگاه انقلاب ارجاع شد و در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی محمد مقیسه‌ای مورد محاکمه قرار گرفت و ۱ سال زندان برایش به اتهام تبلیغ علیه نظام صادر شد.»
آقای بابادی مدت ۲۲۷ روز در انفرادی بند ۲الف تحت فشارهای شدیدی از قبیل فحاشی، توهین، ضرب و شتم و تهدید خانواده قرار داشت. وی هم‌چنین از بدیهی‌ترین حقوق یک زندانی منجمله دسترسی به وکیل، حق استفاده از تلفن و هواخوری محروم مانده بود.
اتهام‌های این زندانی محبوس در زندان اوین «توهین به مقدسات»، «اجتماع و تبانی بر علیه امنیت کشور»، «توهین به امام و رهبری» و «تبلیغ علیه نظام» ذکر شده است.
گفتنی است که نامبرده پس از ۲۲۷ روز به بند ۳۵۰ منتقل و در حال حاضر پس از ۱۵ ماه بلاتکلیف است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر