۱۳۹۳ فروردین ۱۴, پنجشنبه

شش زندانی سیاسی به مرخصی اعزام شدند





شش تن از زندانیان محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین، صبح امروز به مرخصی اعزام شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نصور نقی پور، محمود باقری، نادر جانی، حمید کرواسی، عماد عرب و عباس غفاری، شش زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، امروز، سه شنبه، پنجم فروردین ماه، به مرخصی آمدند.
نصور نقی پور، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر، که از سوی شعبه‌ی ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی پیر عباس، به اتهام “عضویت در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران” و “تبلیغ علیه نظام” به تحمل ۷ سال حبس تعزیری محکوم شده است، بیستم تیرماه سال ۱۳۹۱، پس از احضار به دادسرای مستقر در زندان اوین، جهت اجرای حکم بازداشت شده بود.
لازم به یادآوری‌ست که نصور نقی‌پور، در پی بازداشت‌های جمعی فعالان حقوق بشر در ۱۱ اسفندماه ۸۸ و در منزل پدری‌اش در قزوین بازداشت و مدتی را در سلول‌های انفرادی بند ۲ الف گذراند.
هم چنین محمود باقری، عضو هیات مدیره‌ی کانون صنفی معلمان ایران که در دو پرونده‌ی جداگانه مجموعاً به ۹ و نیم سال حبس تعزیری و تعلیقی محکوم شده، پنجم تیر ماه سال ۱۳۹۱، جهت اجرای حکم بازداشت شد.
نادر جانی، حمید کرواسی و عماد عرب نیز از فعالین سیاسی بازداشت شده پس از وقایع انتخابات سال ۸۸ هستند و عباس غفاری از نزدیکان اسفندیار رحیم مشایی ست که دی ماه سال ۸۹ از سوی اطلاعات سپاه پاسداران دستگیر شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر