۱۳۹۳ فروردین ۲۸, پنجشنبه

آرش محمدی و آیت مهرعلی‌بیگلو در زندان تبریز دست به اعتصاب زدند





 آرش محمدی و آیت مهرعلی‌بیگلو، زندانیان سیاسی زندان مرکزی تبریز از روز سه‌شنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۳۹۳ در اعتراض به آزار و اذیت‌های وارده بر خانواده‌های زندانیان سیاسی از سوی نهادهای امنیتی وارد اعتصاب غذا شده‌اند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این زندانیان سیاسی اعلام کرده‌اند که در اعتراض به تهدید، احضار و دستگیری اعضای خانواده‌های زندانیان سیاسی و نیز آزار و اذیت مضاعف آنان از جمله تبعید زندانیان سیاسی، عدم موافقت با انتقال زندانیان سیاسی به شهر محل سکونتشان، تفتیش منازل زندانیان به طرزی خشن و ایجاد رعب و وحشت در منازل آنان و نیز عدم اعطای مرخصی به زندانیان سیاسی دست به اعتصاب غذا زده‌اند.
این ۲ زندانی محبوس در بند مالی زندان مرکزی تبریز طی پیام کوتاهی از این زندان، موارد فوق را مصادیق آشکار نقض حقوق بشر دانسته و خواستار پایان چنین رفتارهایی شده‌اند.
گفتنی است، محمود فضلی، شهرام رادمهر، آیت مهرعلی بیگلو (یوروش)، لطیف حسنی و بهبود قلیزاده ۵ عضو کمیتهٔ مرکزی «یئنی‌گاموح» در ماه‌های پایانی سال ۹۱ توسط ماموران امنیتی بازداشت شده و متعاقبا هر یک به ۹ سال حبس تعزیری محکوم شدند. این فعالین آذربایجانی پس از یک دورهٔ چند ماهه تبعید به زندان رجایی‌شهر کرج هم اکنون در زندان مرکزی تبریز به سر می‌برند.
آرش محمدی، فعال چپ دانش‌جویی نیز که در تاریخ ۲۴ خرداد ماه سال گذشته در تبریز بازداشت شده بود هم‌اکنون در حال سپری کردن محکومیت ۱ سالهٔ خود در زندان تبریز است.
هم‌چنین، دکتر لطیف حسنی، دبیر کل «یئنی‌گاموح» نیز ضمن حمایت از خواسته‌های این ۲ زندانی سیاسی اعلام کرده است در صورت بی‌توجهی مسولان علی‌رغم بیماری و وضعیت وخیم جسمی دست به اعتصاب غذا خواهد زد.
متن پیام آرش محمدی و آیت مهرعلی‌بیگلو به شرح زیر است:
ما زندانیان سیاسی زندان مرکزی تبریز، آرش محمدی و آیت مهرعلی‌بیگلو در اعتراض به مجازات خانواده‌های زندانیان سیاسی از جمله تهدید خانواده‌ها، احضار خانواده‌ها به ادارهٔ اطلاعات، دستگیری اعضای خانواده‌ها، بازجویی از اعضای خانواده و شکنجهٔ روانی در بازداشت‌گاه‌ها، تبعید زندانیان سیاسی، عدم موافقت با انتقال زندانیان سیاسی به محل سکونت خود، تفتیش منازل زندانیان سیاسی به صورت وحشیانه و ایجاد رعب و و حشت که همگی به نوعی مجازات خانواده‌ها بوده و از مصادیق بارز نقض حقوق بشر است، دست به اعتصاب غذا می‌زنیم.
آرش محمدی
آیت مهرعلی‌بیگلو
۲۶ فروردین ۱۳۹۳

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر