۱۳۹۳ فروردین ۲۷, چهارشنبه

عدم رسیدگی مسئولین به پرونده مرگ افشین اسانلو





 باوجود گذشت نزدیک به یکسال از مرگ مشکوک افشین اسانلو در زندان رجایی شهرکرج و شکایت بستگانش مسئولین در رسیدگی به پرونده وی کوتاهی می‌کنند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، افشین اسانلو از اعضای هیئت موسس سندیکای رانندگان برون شهری (میان شهری)، روز جمعه سی و یکم خرداد ماه سال ۱۳۹۲ در حین انتقال به بیمارستان رجایی کرج جان باخت.
یکی از بستگان افشین اسانلو به گزارشگر هرانا گفت: «وی از ساعت ۳ بعد از ظهر از درد شدید در ناحیه قلب شکایت می‌‎‌کند، اما تا ساعت ۸ شب حاضر نمی‌شوند وی را به بیمارستان انتقال دهند.»
وی تصریح کرد: «مسئولین در مورد افشین کوتاهی کردند و موجب مرگ وی شدند، در مورد تمام زندانیان سیاسی کوتاهی می‌کنند. ما فقط می‌خواهیم مقصرین مرگ افشین اسانلو شناسایی شوند.»
خانواده این زندانی سیاسی که پرونده مرگ افشین اسانلو را در دادگاه عمومی کرج پیگیری می‌کنند تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده‌اند و هربار به بهانه های، تشکیل جلسه دادگاه به تعویق می‌افتد.
گفتنی است، افشین اسانلو، برادر منصور اسانلو موسس سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی» از سوی قاضی صلواتی به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر